eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Date: Thu, 20 Aug 2015 15:38:40 +0200
    <0...@g...com>
    <mr1ghd$djb$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mr1uq6$r3a$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mr296i$5ih$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mr45rv$qmi$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mr4ff1$56d$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>

    dyskusyjnych:82cbdd0c-6d35-47c0-8f2b-ee869193282e@go
    oglegroups.com...

    > jezykowe brednie

    Bedę pamiętał aby na przyszłość rozpoczynać dyskusję od ustalenia wspólnego
    słownika pojęć.

    > - a niby czym rozni sie zabojstwo od morderstwa zwlaszcza w kontekscie
    > zycia prenatalnego? Ale przykład ze strzelaniną w autobusie
    > tez moze byc.

    Jak kogoś zastrzelisz w obronie własnej to jest zabójstwo ale nie
    morderstwo.
    Każde morderstwo jest zabójstwem ale nie każde zabójstwo morderstwem.

    Język jest bogaty. Potocznie czasem używa się tych słów zamiennie i czasem
    na wyrost.
    Ale jak chcesz być bardzo konkretnym to np. zagłodzenie na śmierć nie jest
    zabójstwem. Jest "zagłodzeniem" itd.

    A jak już zaszliśmy tak daleko to od strony technicznej pigułka "after" nie
    jest nie jednym ani drugim - ona blokuje możliwość zagnieżdżenia się
    komórki. Jest doprowadzeniem do śmierci i moralnie _ja_ oceniam ją tak samo
    jak morderstwo, ale formalnie nim nie jest.

    > wez sobie sprawdz co katole mowia o grzechu jesli juz chcesz sie na
    > katolicką etyke powolywac. To o czym piszesz to grzech ciezki.

    sprawdziłem nie raz:

    http://teologia.pl/m_k/zag06-4g.htm

    > Grzech jest taką formą świadomego i dobrowolnego działania człowieka

    Albo tu:

    http://www.teologia.pl/m_k/zag10-4.htm

    > Grzech związany jest ściśle ze świadomością i wolnością.

    > ciekawy, nie ciekawy - po prostu wiem co moja religia mówi.

    Chętnie się dowiem czegoś nowego "za moich czasów" było tak:

    Grzech lekki - świadome i dobrowolne złamanie jednego z przykazań bożych lub
    kościelnych w sprawie małej wagi.
    Grzech ciężki - świadome i dobrowolne złamanie jednego z przykazań bożych
    lub kościelnych w sprawie ważnej.

    Oczywiście to jednolinijkowe definicje więc z założenia niekompletne ale
    nigdy nie spotkałem się z zasadniczo inną interpretacją.

    Owszem grzech pierworodny zaciąga się nijako z automatu a więc nieświadomie
    ale nie o tym piszę. Nie piszę też o rozważaniach typu dzieci - nie mają
    pełnego rozeznania w sprawie dobro/zło ale mimo to "grzeszą" choć przy tym
    zaciągają winy (czy jakoś tak).

    Pozdrawiam
    Ergie