  • Data: 2009-12-04 08:33:34
    Temat: Re: Brama garazowa - jak szerokosc?
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Gru, 20:23, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
    > Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9d448ece-5cb8-4086-84cc-14d92d14887f@
    s31g2000yqs.googlegroups.com...

    > Prawie robi w tym wypadku dużą różnicę bo brama MUSI byc węższa od
    > otworu.
    > ----------
    > Tego, że brama musi być węższa od otworu nie kwestionuję.
    > Natomiast brama nie wychodzi na zewnątrz,
    > tylko wchodzi do środka pod sufit,
    > oprócz może ~10 cm.

    > Niby są ale właśnie odpada Ci jeszcze po te 12cm z każdej strony ne te
    > sprężyny i prowadnice.
    > --------------------------
    > A w segmentowej nie odpada po bokach,
    > skoro ma być szersza od otworu ?

    Chodzi o to że w uchylnej brama "zabiera" część szerokości otworu.
    Segmentowa tego nie robi, za to zabiera trochę ściany w garażu ale to
    ma zdecydowanie mniejsze znaczenie.
    Moim zdaniem jeżeli ma to być brama w garażu nieogrzewanym to
    zdecydowanie uchylna. Nie ma sensu przepłacac za segmentową. Teraz
    równiez do uchylnych sa napędy jezeli ktoś potrzebuje.
    Jeżeli garaż w domu to juz trzeba się zastanowić na co warto wydac
    kase. Moja brama segmentowa kosztowała ok 2700 bez napędu. Uchylna
    kosztowałaby max 1500.
    Owszem w przypadku segmentowej można lepiej ocieplić ścianę ale nie da
    się tego zrobić bez mostków. Mostek ten jednak jest zdecydowanie
    mniejszy. Przy uchylnej wyniesie ok połowy grubości ściany x obwód
    (bez dołu), przy segmentowej bedzie to ok 2-3cm x obwód otworu bramy
    (bez dołu).
    Ja dałem segmentową bo nie chciałem jeszcze zwężać otworu przez bramę
    uchylną i dodatkowo ociepliłem sufit i ścianę styku garażu z domem
    (5cm styro).
    Gdybym nad garażem nie miał sypialni to w garażu dałbym szerszu otwór,
    bramę uchylną i ociepliłbym tylko ścianę pomiędzy garażem a domem.

    Pzdr
    QbaB