  • Data: 2014-08-25 11:28:34
    Temat: Re: Budowa sauny ogrodowej
    Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam"

    > Tu nie trzeba oprogramowania za bardzo - moznaby przyjac lambde modrzewia
    > wzdluz wlokien 0,2 (niech mnie ktos ew. poprawi), czyli 10cm da U = 2.
    > Powierzchnia? Pisales chyba o podlodze 2 x 3, a wysokosc? Przyjmijmy 2,5m.
    > Czyli mamy w przyblizeniu dwie sciany po 5m2 i dwie po 7,5 plus sufit 6m2.
    > Suma: 31m2. Nie liczac podlogi - jezeli chcesz w saunie nachajcowac
    > do 100stC, a na zewnatrz jest -20stC to potrzebujesz pieca o mocy 120 *
    > 31 * 2 = 7,5kW. W praktyce wyjdzie troche wiecej bo jeszcze podloga +
    > niedoskonalosci laczenia kantowek / szpary, ciensze drzwi etc.

    W kwestiach wyliczenia to można na Ciebie liczyć :)

    A do Maćka, pisząc o ociepleniu tego 'domku' to raczej miałem na myśli
    wspomniane powyżej 'niedoskonałości łączenia kantówek' - wydaje mi się, że
    pomimo tego, że deske przesezonujesz to na pewno będzie ona pracować,
    nieszczelności pojawią się. Jedna warstwa spowoduje, że będziesz sobie
    siedział na ławie a po plecach Cię będzie smyrał mróz.

    A może dwie warstwy desek o grubosci 5 cm?

    pzdr
    mar