  • Data: 2014-08-25 10:57:44
    Temat: Re: Budowa sauny ogrodowej
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 10:35:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Domy mieszkalne budowano z bali 30-centymetrowych i byly cieple, a tu
    > chodzi tylko o utrzymanie ciepla w czasie dzialania pieca. Ale nie bede
    > robil nic "na pale" - jak dorwe odpowiednie oprogramowanie, to chce to
    > policzyc.

    Tu nie trzeba oprogramowania za bardzo - moznaby przyjac lambde modrzewia
    wzdluz wlokien 0,2 (niech mnie ktos ew. poprawi), czyli 10cm da U = 2.
    Powierzchnia? Pisales chyba o podlodze 2 x 3, a wysokosc? Przyjmijmy 2,5m.
    Czyli mamy w przyblizeniu dwie sciany po 5m2 i dwie po 7,5 plus sufit 6m2.
    Suma: 31m2. Nie liczac podlogi - jezeli chcesz w saunie nachajcowac
    do 100stC, a na zewnatrz jest -20stC to potrzebujesz pieca o mocy 120 *
    31 * 2 = 7,5kW. W praktyce wyjdzie troche wiecej bo jeszcze podloga +
    niedoskonalosci laczenia kantowek / szpary, ciensze drzwi etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.