  • Data: 2012-05-29 19:00:55
    Temat: Re: C.W.U. prądem wyniki
    Od: "kiki" <...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    news:op.we2ssgvw1cvm6g@lap...

    > Zbiornik 300l z dwoma węzownicami, górna mniejsza zasilana z kotla
    > gazowego ogrzewa około 120l wody. Aby zagrzać gazem do 60stC kocioł
    > Vaillant potrzebuje około 20minut i zuzywa w tym czasie około 0,8m3 gazu.
    To ja grzeję 140l zbiornik płaszczowy dwa razy dziennie piecem gazowym
    po 30minut, temp 60-70st, gazu idzie około 1m3.

    W 1 litrze oleju jest 10kWh, w 1m3 gazu jest 9kWh, noże i mniej nawet, teraz
    jak się to ma do 280L H20 podnoszonej o 60 stopni?
    Policzmy ile potrzeba poweru:

    c = dQ / (m*dT)

    c * m * dT = dQ

    4200 * 280 * 50 = 58.800.000 Dżuli

    podzielmy przez 3.600.000 = 16.3 kWh zakładając sprawność 100%

    W jaki sposób idzie ci tylko 1.3m3 ?
    Powinno iść z 5 albo się nie myjesz i podnosisz temperaturę o kilka stopni
    :-)