    From: "zapinio" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Mon, 25 Jul 2011 10:29:17 +0200

    Andrzej Lawa ma rację.
    Jest to obrona Częstochowy.
    Janko Walski...przyjmij kilka uwag od człowieka z 25 letnim stażem
    prowadzenia firmy projektowo-produkcyjnej automatyki i elektroniki
    (posiadajacego także tzw. uprawnienia).
    ŻADNE normy i świadectwa (wydawane bardzo często analfabetom i analfabetom
    technicznym) nie zastapią rozsądku i wiedzy oraz kultury technicznej i
    wyobraźni. ŻADNE !!!
    Próba skodyfikowania wszystkiego jest idiotyzmem. Epatowanie "obowiązującym
    prawem" też.
    Jeżeli prawo służy tylko utrzymywaniu nienależnych przywilejów to mam w
    d...pie takie prawo.
    Jest takie trafne powiedzenie:
    Kiedy pomyślę jakim jestem inżynierem to boję się iść do lekarza.

    Ja nie biorę się za automatyzację elektrowni atomowej. Tak jak nie biorę się
    za robienie operacji okulistycznych.
    Ale robienie nauki z pięciu (w porywach) przewodów i prawa Ohma to cyrk.
    Podobnie jak owe magiczne nazewnictwo prostych w istocie rzeczy. Do
    TN-C,TN-C-S, TN-S dodałbym jeszcze NKWD, BBWR, HOTSPOT i HOTDOG.
    Szczególnie ten ostatni.
    Owa tajemna wiedza to elementarz techniczny.
    Można oczywiście wprowadzić uprawnienia do wkręcania żarówki i spuszczania
    wody w kiblu. I próbować brać za to pieniądze, straszyć "niezgodnością z
    prawem" oraz brakiem świadectw kwalifikacyjnych.
    Jest to ważne szczególnie dla tych , którzy żadnej prawdziwej wiedzy
    przyswoić nie są w stanie.