    From: "janko walski" <j...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Fri, 29 Jul 2011 15:01:32 +0200
    <ivvdu2$eeu$1@news.onet.pl> <j00u9b$fb4$1@news.onet.pl>
    <j00unf$haq$1@news.onet.pl> <j01tm9$a9l$1@usenet.news.interia.pl>
    <j02ufj$1c4$1@news.onet.pl> <j037pq$49e$1@inews.gazeta.pl>
    <j03ctu$72q$1@node2.news.atman.pl> <j03jtg$98h$1@inews.gazeta.pl>
    <j04apd$nls$1@news.onet.pl> <j05uuu$rs5$1@inews.gazeta.pl>
    <j09g7t$c5o$1@news.onet.pl> <j0bbjj$58n$1@inews.gazeta.pl>
    <j0ck30$65m$1@news.onet.pl>
    <c...@h...googlegroups.com>
    <j0ht7i$3tb$1@news.onet.pl>
    <4...@z...googlegroups.com>
    <j0mtf0$smn$1@news.onet.pl>
    <c...@a...googlegroups.com>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:c8d01662-1d40-4001-9a59-8f2551db7a89@a12g2000vb
    f.googlegroups.com...

    > Gdybyś tak dobrze znał
    > to wszystko czym się chełpisz bez trudu potrafiłbyś wskazać miejsce, w
    > którym jest zakaz wykonywania zerowania. A tak naprawdę nawet nie
    > jesteś pewien czy to rzeczywiście jest wprost zapisane a jeśli tak to
    > gdzie.

    Znam bardzo dobrze i już Ci odpowiedziałem, ze w obowiązującym prawie oraz
    normach.
    W jakim prawie i w jakich normach pozostawiam Tobie, bo wg Ciebie to
    wszystko jest takie proste.
    To, że nie potrafisz sobie znaleźć tych informacji to już jest Twój problem.
    Nie mam ani ochoty, ani interesu uczyć leniuszków.
    Pamiętaj, zę informacje zdobywane samodzielnie pozostają dłużej w głowie. Ja
    i tak wystarczająco dużo Ci na ten temat napisałem. Tak więc weź się do
    pracy i szukaj.

    > A te zasady są tak skomplikowane, że bez ukończenia specjalistycznych
    > kursów zwykły człowiek nijak nie jest w stanie ich przyswoić.

    To napisz co wiesz na ten temat, cwaniaczku.

> [...]
    > która się ma pod tym podpisać. To już nawet nie jest kwestia własnych
    > umiejętności, doświadczenia i wiedzy, tylko zwykłego "bycia w
    > porządku" wobec kogoś kto ma wziąć na siebie odpowiedzialność. Ja
    > naprawdę nie jestem kozakiem, który zamierza rzucać się z motyką na
    > słońce. Uznaję wiedzę która jest potrzebna do ogarnięcia instalacji
    > jako całości - widzianej szerzej niż tylko przez pryzmat czajnika
    > podłączonego w kuchni do gniazdka. Ale mierzi mnie przeginanie w drugą
    > stronę - robienie czarnej magii z prostych rzeczy.

    Ah... jakże mi przykro. Jednak nie możesz samodzielnie zrobić tej
    instalacji. Po co więc zatem piszesz takie głupoty publicznie i obrabiasz
    du.... tym, którzy łaskawie Ci pomagają i biorą na siebie odpowiedzialność
    za Twoje partactwo?

    > Widzisz problem tego człowieka polega na tym, że jemu się wydaje, ponieważ

    > Zapinio napisał rzeczy oczywiste - polemika z jego tekstem jest
    > kompromitująca. 25 lat zawodowej praktyki uwiarygadnia go bardziej niż
    > noszenie torby w zębach przez pół życia.

    Skąd wiesz jakie ja mam wykształcenie i w jakim zawodzie pracowałem i
    pracuję?
    Akurat tak się składa, że spokojnie moglibyśmy z Jackiem sobie podać ręce,
    pod warunkiem, że to co on pisze o sobie jest prawdą.
    Ponieważ znam te tematy od podszewki to jestem tym bardziej zdziwiony jego
    postawą, a wnioski mi się nasuwają jedne, że on w ogóle nie ma pojęcia o
    projektowaniu czy wykonywaniu instalacji.
    Pozwolę sobie powtórzyć jeszcze raz "automatyka to trochę inna dziedzina niż
    typowe instalatorstwo".
    Pisząc wprost: automatyk biorący się za instalatorstwo tak samo może dać
    d.... jak każdy, kto ma tylko jako-takie pojęcie o tych sprawach.

    > Powtórzę po raz kolejny - przeciętny inwestor, nie jest w stanie
    > wyłowić elektryka-perełki pośród tych tłumów Polskich zakompleksionych
    > i niedouczonych elektryków z papierkiem. Żadna więc dla niego korzyść
    > z zatrudnienia takiego "fachowca".

    Tylko różnica polega na tym, że jak taki elektryk z papierami spierniczy Ci
    instalację to bez najmniejszego problemu możesz go postawić przed sądem, a
    sąd mu przetrzebie d....
    Widzisz, jak ja robię robotę to klient ma ze mną umowę na piśmie, kserokopie
    odpowiednich papierów, a pieniądze wpłaca na konto firmowe, ewentualnie
    gotówka za potwierdzeniem każdejh wpłaty na piśmie.
    Dzięki temu to w moim interesie jest, żeby wszystko było wykonane z
    obowiązującym prawem i najbardziej aktualną wiedzą techniczną, bo ja
    odpowiadam za bezpieczeństwo klienta.
    Z drugiej strony ja mam tę pewność, że jeżeli klient chce mnie "puścić z
    torbami" to na wszystko mam "podkładki" tzn. co było uzgodnione i ile było
    zapłacowne.
    Ty jak zatrudnisz byle kogo i nawet go nie legitymując, co najwyżej możesz
    później ze swoimi pretensjami iść do kościoła, żeby móc się wyżalić i być
    wysłuchanym.