  • Data: 2011-12-31 13:17:26
    Temat: Re: Ciagnie ze szczelin podloga-sciana
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Gru, 13:33, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Gdyby ta ceramika miala jakies zalety w stosunku do np betonu komórkowego to
    > rozumiem - ale chyba nie ma. Ma jakies które przegapiłem?

    4 x mniejsza pojemnosc cieplna niz ceramiki (a to wlasciwie dla mnie
    najwazniejszy argument), co jest rowniez zwiazane z duzo gorsza
    izolacja akustyczna (duzo nizsza gestosc materialu).

    I jak dla mnie - o wiele trudniejsze mocowanie kolkow. Pewnie sie
    zaraz odezwa glosy ze to dopiero w ceramice poryzowanej sa problemy
    ale u mnie jakos jest dokladnie odwrotnie. Porotherm 25 ma inne
    ulozenie scianek wewnetrznych od porothermu 30, czy 44 i moze dlatego
    kazdy kolek ("wszechstronny") trzyma jak glaz. W betonie komorkowym
    mialem wieczne problemy z mocowaniem kolkow. Jak wierci sie przy
    krawedzi - to czesto BK poprostu peka. Jak juz nie peknie i wsadzi sie
    kolek - to czesto ten kreci sie w srodku przy wkrecaniu sruby i trzeba
    stosowac specjalne kolki metalowe ("choinki"). Dla mnie katastrofa -
    zdecydowanie latwiej mocuje mi sie kolki w porothermie :)
    pozdr.

    --
    Adam