    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Date: Wed, 10 Aug 2011 22:25:32 +0000 (UTC)

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, ale Szwajcaria nie ma parytetu zlota.
    >
    > Pozdro.. TK

    Obydwaj wiemy ze pieniądze nie mają wiele wspólnego z drogocennymi kruszcami,
    diamentami itp. I są oparte na gospodarce. Ale jeśli dobrobyt liczy się jako
    procent od drożejących akcji to w pewnym momencie musi się coś spierdolić.
    Zwłaszcza że ceny akcji nie mają nic wspólnego z kondycją przedsiębiorstw. Nie
    śledzę tego co się\ dzieje na giełdzie. Trafiają do mnie szczątkowe informacje
    z dzienników. Stąd wiem że nie jest dobrze. Na dodatek kryzys ma charakter
    globalny. Normalnie w takim momencie powinna wybuchnąć wojna światowa i by
    posprzątali. To co się teraz dzieje przypomina sytuację III Rzeszy. Problemem
    jest że wtedy III Rzesza była jedna a teraz każde państwo jest w takiej
    sytuacji ekonomicznej jak Niemcy 70 lat temu. Może z wyjątkiem Szwajcarii.
    Chociaż przy tak drogim Franku lekko im nie jest. Jak się nie obrócić to dupa
    zawsze z tyłu.