    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co do kosztów wykonania
    Date: Sun, 01 Mar 2009 23:26:55 +0100

> [...]
    > walczących o "szybko i tanio", a nie do Ciebie scream. Masz widzę pojęcie o
    > branży. Innym się zdaje, że mają. Dalej powielają błędną ocenę zarobków ludzi
    > w wykończeniówce. Powtórzę więc: są okresy kiedy robota jest nonstop, ale
    > jest również mnóstwo drobnych przestojów, za które nikt nam nie płaci. Jeśli
    > napisałem, że zarobiłem w dwa-trzy dni 6 stówek na czysto, to nie znaczy, że
    > jestem wstanie wyciągnąć tyle codziennie przez 6 dni w tygodniu. Są
    > oczywiście lepiej płatne odcinki na budowie, dla tego jestem jeszcze w
    > branży. Inaczej na ZUS by mi nie wystarczyło.

    Nie bierzesz pod uwage, ze w Polsce ludzie generalnie kiepsko zarabiaja.
    Ekipa np. za 1200zl/miesiecznie siedzi na kasie w supermarkecie, dla
    ciebie 6 stowek na czysto w 2-3 dni to nic, mimo, ze nawet gdybys przez
    reszte tygodnia palcem nie kiwnal zarobilbys miesiecznie ponad 2400zl,
    czyli wiecej niz jakies 70% Polakow. I ok, zadaj sobie ile chcesz. Ale
    sa ludzie calkiem niezli, ktorzy sobie chetnie dorobia te 200-300zl. I
    jak bys sie nie zapieral takie sa fakty. A opowiadanie, ze za tyle mozna
    miec partacza to takie samo myslenie zyczeniowe jak w niedawnym watku,
    ze plytki sprzedawane w supermarkecie sa gorszej jakosci niz identyczne
    plytki sprzedawane w hurtowni w koziej wolce.

    > Teoria o wykonaniu powyższych
    > prac w dwa dni za 300zł przez jednego niskopłatnego tubylca, nieposiadającego
    > wszystkich narzędzi, auta i wiedzy w każym zakresie, jest po prostu błędna.

    To juz czytaj dokladnie, nigdzie nie pisalem, ze jedna osoba to musi
    zrobic w 2 dni. Jest to praca dla dwoch osob pierwszego dnia i jednej
    nastepnego z 90% przestojami. Pan Kaziu moze mi to robic nawet 4 dni, co
    z tego, w sumie wolniej niz ekipa, ktora potrzebuje 2 godzin na
    wciagniecie 8 plyt KG na drugie pietro pracowal nie bedzie.
    Jakie narzedzia specjalne do tego potrzebujesz? Poziomica, wiertarka,
    nozyk, szpachla i pedzel? No rzeczywiscie, sa to wyjatowo rzadko
    wystepujace w przyrodzie narzedzia dostepne tylko dla ograniczonego
    grona wysokiej klasy specjalistow. Podobnie jak niesamowita wiedza
    wymagajaca skonczenia Harvardu i co najmniej doktoratu z
    materialoznawstwa, a przydaloby sie jeszcze skonczenie jakiegos wydzialu
    chemii polimerow coby wiedziec jak sie farba poslugiwac.