  • Data: 2017-12-30 13:01:43
    Temat: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JKK napisał:

    > Przy starych piecach duża bezwładność cieplna działała jako stabilizator
    > temperatury. Przy dzisiejszych nowoczesnych rozwiązaniach bezwładność
    > powinna być jak najmniejsza.

    Chyba że rozpatrzymy sprawę całościowo... O bezwładności cieplnej pisałem
    już wcześniej. Inni też, bo to oczywista oczywistość. Ale te grube rury,
    które jeszcze wprowadzają dodatkową pojemność, stosowano (paradoksalnie)
    by polepszyc sterowalność systemu. Większe instalacje grawitacyjne są
    nieprzewidywalne -- po rozpaleniu pieca część grzejników długo może być
    zimna, a część mocno rozgrzana. Grube rury ograniczają to zjawisko.

    --
    Jarek