    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co jest lepsze w grzaniu?
    Date: Sat, 30 Dec 2017 18:46:53 +0100

    On Sat, 30 Dec 2017 07:13:19 -0800 (PST), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Po to żeby "wygładzić" skoki temperaturowe. Akumulacja dosko
    > nale to robi.

    Od wygladzenia jest odpowiednia regulacja, po co tworzyć obiekt o
    takiej dużej bezwładności żeby utrudniać szybkość regulacji?

    > U mnie za akumulację służy ze 300 ton betonu, murów, ty
    > nków, wylewek

    To jakieś nieporozumienie, w krajach rozwiniętych np. w USA czy
    Kanadzie buduje się jak najcieńsze ściany, rola ścian to tylko
    wspornik konstrukcji plus utrzymanie jak najlepszego ocieplenia. Po
    co tracić energię na ogrzewanie takich mas? Nikt nie potrzebuje
    grzejacych ścian tylko ciepłe powietrze w pomieszczeniu. Brak strat i
    wachniec ma zabezpieczać odpowiednia izolacja.

    --
    Marek