  • Data: 2012-06-11 10:18:35
    Temat: Re: Co zrobic z szambem?
    Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A dlaczego nie wyjdziemy?
    > Nie mam szamba, to zapytać mogę, c'nie?

    dotyczy to zapewne szamba pustego, ale nie do końca, albo nieosuszonego
    i nieprzewietrzonego. W zbiornikach gnilnych zbierają się różne
    toksyczne gazy, np. siarkowodór potrafi zabić w kilkanaście sekund przy
    dużym stężeniu, a nawet te mniej toksyczne, jak metan czy dwutlenek
    węgla mogą oszołomić i udusić w niewiele dłuższym czasie. Problem w tym,
    że większość z nich (może z wyjątkiem metanu) jest cięższych od
    powietrza, a przy okazji nieźle rozpuszczalnych w wodzie, więc nawet
    długie wietrzenie niewiele może pomóc, jeśli na dnie została jakaś
    warstwa ścieków. Oczywiście im szambo płytsze, tym niebezpieczeństwo
    mniejsze, ale po co ryzykować...