  • Data: 2021-03-21 00:13:47
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.03.2021 o 22:02, Majka pisze:
    > Przypomnę:
    > w domu dwójka dorosłych, i dwójka dzieci. Kąpiele są tak rozłożone, że małe dziecko
    (bardzo małe zużycie wody) kąpane jest około 18-19, większe kąpie się zaraz po
    młodszym, a do kąpieli dorosłych jest duża przerwa do plus minus godziny 22:00; gości
    żadnych nie kąpiemy.
    > Dodatkowe info: wszyscy wiedzą i są nauczeni, że wodę i ciepło szanujemy,
    oszczędzamy, i wszyscy kąpią się po prysznicem, a więc oszczędniej niż w wannie. W
    kuchni pobór ciepłej wody jest mały, bo pracuje zmywarka pobierająca zimną wodę.
    > Jaki zasobnik byś tutaj polecił jako optymalny? A jakiej pojemności minimalnym
    plusem na wszelki wypadek?

    wypisz wymaluj - żaden. kotły 2f:

    1- kocioł "ocean" (199x rok) brak modulacji płomienia. temperature wody
    ustalało się na kotle, potem moc odkręcenia kranu regulowała
    temperaturę. odkręcenie drugiego kranu = zimna woda.
    2. kocił termet turbo gdziś z okolicy 2010roku. ustalasz temperaturę
    wody na kotle, i w pewnym zakresie odkręcenia kranu masz tą temperaturę.
    jak podczas prysznica jakiś trol odrkęci wodę, to najpierw jest
    zimniejsza, potem jak zakreci za ciepła, a po chwili się stabilizuje.
    kocioł nie daje rady, jak woda "ciurka", przegrzewa ja
    3. termet silver 2020r. co bym mu nie zrobił, trzyma zadaną temepraturę.
    nawet jak w kuchni ciurka - robi się cieplejsza, ale da sie gary myć.

    jeżeli domownicy nie są złośliwi, to traktuj swoją rodzinę/dom jak
    zwykłe mieszkanie. moim zdaniem nie potrzebujesz zasobnika, nawet
    najprostszy kocioł da radę. jeśli chcesz, zaproponuj test, wezmę
    termometry, pójdę do mamy i sprawdzę jak się jej termet silver zachowa.
    ale tak jak wspomniałem. COŚ z temperaturą pod prysznicem może się
    dziać, jak trol zjadł płatki, idzie do kuchni, wkłada miskę 0.6 litra do
    zlewu i kran z ciepłą woda na maksa - zalewa miskę zamiast od razu umyć.
    Nie ma opcji, żeby taki kocioł nie dał rady nagrzać wody pod prysznicem.
    W ogóle, absolutnie nie bierz czegoś takiego pod uwagę.

    ToMasz