  • Data: 2021-03-21 00:16:20
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-20 o 23:07, Majka pisze:
    > Super, tego chcę.
    > Ale jest w tym wątku, że indukcja wymaga siły. Ja mam siłę w domu, ale w kuchni są
    zwykłe gniazdka 230V - czy do takich podłaczę indukcje?
    > O moc w kuchni się nie boję, bo na tej samej ścianie w gniazdka mam wpięte
    piekarnik elektryczny, czajnik 170W, zmywarkę z grzałką oraz przepływowy podgrzewacz
    pod zlewem 1500W. I wszystko potrafi pracować jednocześnie.

    Płyta indukcyjna ma moc rzędu 7500-7600W. Aby podłączyć ją do jednej
    fazy to ta faza dla samej płyty grzewczej musiałby mieć zabezpieczenie
    ponad 32A. Przewody o przekroju 2,5mm2 po prostu by się grzały, a ich
    izolacja by się topiła. Dlatego takie płyty podłącza się pod 2 fazy i
    wtedy można to zasilanie rozbić na 2 obwody po 16A, a wtedy przewody
    wystarczą o przekroju 2,5mm2

    Dlatego musi to obejrzeć jakiś elektryk i stwierdzić czy w kuchni masz
    wszystkie 3 fazy czy też wszystko "wisi" na jednej fazie.