  • Data: 2010-10-06 16:15:44
    Temat: Re: Czy 24 +12 to optymalna kombinacja ?
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    To wszystko zależy jak drogi masz nośnik energii, którym będziesz
    grzał. Rok temu przedstawiałem tu wyliczenia, że zwiększenie grubości
    styropianu z 10 cm do 20 cm to oszczędność około 8 % rocznie dla
    grzania gazem w stosunku do kapitału do zainwestowania w styropian. Wg
    mnie osoby, grzejące gazem powinny dawać co najmniej 15 cm
    styropianu.. Dla prądu to powinno być ponad 20 cm, drewno ponad 10cm.
    Oczywiście izolacja ścian to tylko jakaś część strat ciepła przez dom.
    Pozdr