    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy dam rade wybudowac?
    Date: Sun, 18 Oct 2009 15:12:31 +0200
    <hb4l7v$oo6$1@inews.gazeta.pl> <hb6fag$l0m$1@news.onet.pl>
    <hb9rl3$sjp$1@inews.gazeta.pl> <hbajmb$cmt$1@news.onet.pl>
    <hbat9i$9rv$1@news.interia.pl>
    <3...@v...googlegroups.com>
    <hbc1h1$jdm$1@news.interia.pl>
    <0...@g...googlegroups.com>
    <hbdgcq$bn2$1@news.interia.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <hbeoj2$qb5$1@news.interia.pl>
    <0...@d...googlegroups.com>

    news:05d9c4a9-a01d-48a9-955b-

    >Ło rany - za 15 pln mialbys duuuuuzo prostsza robote :-) Sprezyne
    >(zewnetrzna) nakladasz na poczatku i ciagniesz caly czas za soba.

    U nas na wsi te sprezyny to jakies nieznane czary najwyrazniej. Nie
    spotkalem sie z tym by ktos tego uzywal, a czuwal nade mna doswiadczony
    hydraulik i nic o tym nie mowil. :-)

    >salonie - 90mb w rozstawie co 20cm, z zageszczeniem przy oknach do
    >10cm ulozylismy z zegarkiem w reku w 40 minut :-)

    Ee, no tak wychodzi. Rozstaw 20cm to zabawa dla grzecznych dzieci. :-)

    >Nie ma zadnej roznicy jaki jest rozstaw - chodzi tylko o dlugosc

    Dla mnie bylo. Gorzej sie chodzi, trzeba uwazac na spinki i rury zwykle
    idzie sporo wiecej.

    >petli. Przeciez i tak wyginasz wylacznie zakrety 90st - no chyba ze
    >ukladales slimaka, ktory jest gorszy w ukladaniu (chociaz wyglada na
    >latwiejszy :-) bo trzeba robic zawrotki o 180st co kawalek o malym
    >promieniu!

    No slimaka, slimaka. Do srodka i w srodku nawrot. Mylisz chyba z meandrem,
    ale tego nie kladlem.

    >Narazie najgesciej to ukladalem w jednym pokoju - 80mb w
    >rozstawie co 15cm ale to sie uklada dokladnie tak samo :)

    15 tez idzie gladko. W gestym rozstawie krecisz, krecisz i konca nie widac.
    A mialem takie petle po 100m

    >Mi fachman powiedzial odrazu ze prawdopodobnie w paru miejscach moze
    >peknac i to jest normalne :) I tak tez przyjmuje, ze jest :-)

    Oni zawsze tak mowia asekuracyjnie, ale pekac nie powinno. Tylko ja nie wiem
    jak to zrobic. :-)

    >Rogi podnosza sie ale podobno przy prawidlowym wygrzaniu - opadaja i

    To byly rogi zewnetrzne, sciana wystawala w strone pomieszczenia, a te sie
    nie podnosza.

    >Wygrzewanie jest ponoc b. wazne - niektore sterowniki piecow maja
    >nawet w pamieci programy wygrzewania jastrychow.

    Tak, tylko wygrzewa sie praktycznie dopiero wtedy kiedy beton juz zwiazal,
    wiec fizycznie trwale chyba sie juz nie zmieni.

    >Nie wydaje mi sie zeby jastrych mial sie podniesc w miejscu pekniecia
    >- chyba ze pekniecie bedzie na cala szerokosc posadzki (czyli defakto
    >zrobi sie dylatacja :)

    A no, skad wiesz gdzie Ci peknie? Mi peklo akurat tam gdzie nie powinno
    przez cala szerokosc pomieszczenia. Zeby bylo smieszniej planowalem wstawic
    tam profil dylatacyjny i przygotowalem do tego petle, ale po konsultacji z
    posadzkarzami zrezygnowalem. Niby wszelkie proporcje wskazywaly ze dylatacji
    robic nie trzeba, no i zrobila sie sama. Cale szczescie ze dalem siatke.

    >Czyli jastrychu nie wygrzewales! Duzy blad (podobno), ktory moze byl
    >przyczyna ew. pekniec :)

    Wygrzewanie po 28 dniach, kiedy beton juz jest "po zawodach".
    Zreszta nie mialem mozliwosci grzania tego, bo ciagle brak gazu a posadzka
    do tej pory dawno juz wyschla. Na dzis mam juz ulozone 80m^2 gresu,
    czesciowo gladzie i sufity podwieszane. Skonczona kotlownie, obsadzone
    niektore drzwi. Tego wszystkiego nie mogl bym zrobic do tej pory od maja,
    kiedy wylalem posadzke.

    >bardzo zeby komus popekaly np. kafelki na podlogowce, a niektorzy
    >wogole olali caly ten rezim technologiczny zwiazany z wygrzewaniem,
    >czekaniem na wyschniecie i kleili kafle na partyzanta ;)

    To prawda, ale wazne tu sa dylatacje. Te plyty pracuja oddzielnie i kafle
    dobrze jest ukladac do i od dylatacji. Jak dylatacje porobia sie same w
    ksztalcie sladow weza to moze byc nieciekawie.

    >Ja nawet nie mam mozliwosci rezygnacji z wlokien - oni daja caly
    >material i gwarancje, ze bedzie zrobione dobrze - cena 30 pln / m2 z

    Dobrze znaczy bez rys, poziom to zadne dobrze i zadna laska tylko rzecz do
    ktorej ich bierzesz. Beton chocby z gruchy to kazdy glupi umie nawrzucac.
    Jak mowia Ci ze pekniecia sa normalna rzecza, to powinienes zaczac sie
    zastanawiac, chociaz paradoksalnie moze maja racje. :-) Mi peklo przy
    otworach wychodzacych z posadzki w wiekszych pomieszczeniach. Szufelka
    odkurzacza w kuchni, czy rura powietrza do kominka w salonie. Ale wlazience
    pod kibel juz nie. Przy odplywie liniowym tez nie. Kto wie od czego to
    zalezy...?

    >polozeniem tasm dylatacyjnych,

    To robilem sam. Ja zobaczylem jak ekipy to robia to wzialem sie sam.
    Dylatacja nie w srodku progu a po scianie jak leci, profil przybijany do
    sciany gwozdziem, gdzie tu dylatacja?

    >wyznaczeniem poziomow niwelatorem i
    >zatarciem posadzki mechanicznym zacierakiem :) Cena troche wysoka ale
    >na tej podlodze mozesz polozyc late 5m w dowolnym miejscu i dolega
    >idealnie w kazdym punkcie :-)

    W maju placilem za to 12zl plus wlokna PP i dodatek do betonu. Piach i
    cement zalatwialem sam. Firma majaca kilka ekip na terenie o promieniu ok.
    100km. Dwa tygodnie czekania. 136m^2 od 7am do 12 z chakiem pm.

    Pozdro.. TK