  • Data: 2010-09-01 09:16:22
    Temat: Re: Czy dom musi się "uleżeć"?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2010 10:41, Przemolo pisze:

    > Nasuwa mi się więc pytanie jak się to ma do np. tych w/w domów z
    > prefabrykatów lub nawet domów budowanych tradycyjnie ale szybko - po to,
    > żeby od wybudowania fundamentów w przeciągu tych ok. 4 miesięcy już
    > można w domu zamieszkać?

    Generalnie lepiej żeby to potrwało: fundament przez zimę niech sobie
    przeleży, mury potem też niech wyschną a potem wreszcie tynki.

    Oczywiście można i na łapu-capu i może, jak ma się szczęście, przez parę
    lat nic zauważalnego nie wyjdzie (poza np. kosztami ogrzewania w
    pierwszą zimę i smrodkiem mokrego jeszcze betonu).

    Jak chcesz na szybko - rób szkieletora i to bez kombinacji z
    karton-gipsem, bo to też nie jest odporne na osiadanie, tylko z
    drewnianą elewacją i wykończeniem. Drewno jest dość elastyczne i lepiej
    znosi wszystkie ruchy niż np. gips.