  • Data: 2015-02-10 16:04:06
    Temat: Re: Czy ktos mnie widzi?
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-02-10 15:40, Maniek4 wrote:
    > W dniu 2015-02-10 o 15:28, KIKI pisze:

    > No tylko sie zastanawiam jak to zrobic z telefonem.

    Baseband processor ma dostęp do sprzętu i tu jest problem, bo sam
    Android to osobny komputer. Jedyny sposób na Androida to wgranie
    oprogramowania basebandu po wykonaniu kilku paczy. Zależy od telefonu
    ale do niektórych modeli są rozprute basebandy pozwalające chociażby na
    wykrywanie SMS-ów sterujących tak zwanych cichych SMS typu-0 i
    reagowanie na to w określony sposób. Np jesteś aktywistą i władza chce
    wiedzieć bez nakazu gdzie przebywasz.

    Np każdy telefon ma taką funkcję, że możesz do niego wysłać SMS typu 0 i
    baseband sam odpowie lub wykona instrukcję bez dania ci powiadomienia,
    bo nawet Android się nie dowie o tym. Można tak wysłać do Ciebie taki
    SMS z zapytaniem jakie stacje bazowe i z jaką mocą słyszy Twój telefon
    aby ustalić gdzie przebywasz. To nie jest tak, że stacje bazowe wykonują
    triangulację. To się robi bez nakazu sądu czyli nielegalnie. Takimi
    SMS-ami można włączać zdalnie mikrofon i pewnie wiele innych, paskudnych
    rzeczy robić bezprawnie.

    Podsłuch bez nakazu sądowego robi się przy pomocy IMSI catcherów.

    Ten wykrywa nielegalny podsłuch ale SMS-ów typu zero nie wykrywa
    https://secupwn.github.io/Android-IMSI-Catcher-Detec
    tor/

    Ten działa na niewielu urządzeniach ale wykrywa TYPE-0 i I<SI catchery
    https://opensource.srlabs.de/projects/snoopsnitch

    Są jeszcze programy do wysyłania SMS-ów typu-0 do zabawy jak to działa.
    Poszukaj "sms ping" "silent sms" itd.
    Poczytaj na niebezpieczniku lub z3s.pl