    Date: Mon, 11 Mar 2013 11:11:49 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy warto dzi? si? budowa??

    W dniu 2013-03-11 10:08, dziadek+40 pisze:
    > Tak sie zastanawiam czy w dzisiejszych czasach warto wchodzi? w budowe
    > nowego domu.
    > Chodzi mi o aspekt demograficzny i finansowy.
    > Czy warto budowac nowy dom skoro za chwile bedzie tyle dom?w sprzedawanych
    > przez komornik?w.
    > Do tego dojd? domy sprzedawane przez starych ludzi, ktorzy budowali w latach
    > 90-tych i troche wczesniej z mysl? o swoich dzieciach, kt?re wyjechaly w
    > swiat i po prostu nie chca mieszkac z rodzicami bo maja inne plany.
    > Wiem, ze te troche starsze domy to nie takie projekty jak dzisiejsze, ale
> [...]

    To gadanie na temat zbliżającej się zagłady finansowej i masowej
    sprzedaży domów przez komorników słyszę już od paru ładnych lat, a
    tymczasem wokół mnie nowe domy powstają jak grzyby po deszczu.

    Dom warto budować bo:
    - jak sam budujesz, to wiesz w czym mieszkasz;
    - jak sam budujesz, to sam możesz sobie zaprojektować przestrzenie, a
    nie, jak w przypadku domów gotowych, musisz się dostosować do tego, co
    już istnieje,
    - domy, o których piszesz, położone bliżej centrum miasta, mają z reguły
    działeczki 100-200 m2, więc ludzie, mimo że mieszkają w domach, to i tak
    nie mają przestrzeni wokół siebie,
    - możesz także wybudować dom w bliskiej odległości od centrum, jednak za
    większe pieniądze (działka), mimo to i tak pewnie wyjdzie taniej niż
    kupując dom gotowy,
    - nowy dom, to nowy dom; jak kupisz coś z lat 90-tych, to raczej będzie
    to już nadawać się do remontu, a doliczając koszty remontu (w przypadku
    domu to koszt pewnie minimum 100000 zł) już z całą pewnością wybudujesz
    dom w podobnej cenie w dobrej lokalizacji.

    Co nie zmienia faktu, że dzisiaj bardziej zastanawiałbym się nad zakupem
    dużego luksusowego mieszkania w fajnej dzielnicy miasta, niż na dom.
    Mieszkam od 4 lat pod Wrocławiem (20 km) i rzeczywiście odległość od
    miasta jest dość męcząca na co dzień. Ale z drugiej strony mam dużą
    działkę (50 arów) w cenie 10-arowej w centrum i dzieci mają gdzie
    biegać. A więc są plusy dodatnie i plusy ujemne, że zacytuję klasyka :)

    Pozdrawiam,
    MW