  • Data: 2013-03-19 14:45:48
    Temat: Re: Czy warto dzi si budowa ?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 13:37:59 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > To jeszcze do kompletu napisz ile miałeś lat jak zbudowałeś dom i ile wtedy on
    kosztował. Tylko nie przeginaj ze akurat Ciebie niedużo bo działkę dostałeś od ojca i
    cala rodzina pomagała. napisz ile trzeba mieć pieniędzy bez kredytu żeby kupić
    działkę i taki dom jak masz zbudować. Przy założeniu że 15% robocizny było zrobione
    przez właściciela. Temat jest ogólny " czy warto" i jednostkowy przykład że było
    tanio nie musi się powtórzyć.

    To ja napisze -> dom zaczalem budowac w 2007r - mialem wtedy 26 lat :) Wprowadzilem
    sie do jeszcze nie calkiem wykonczonego w 2009r i powolutku dokanczalem (piwnice,
    poddasze, ogrod, taras, podbitke, nowa kuchnia etc). Dzialke kupilem za 61 tys pln
    gotowka -> 52ar w praktycznie centrum miasta, nadarzyla sie mega okazja - normalnie
    kosztowaly 24-30 pln / m2, mi sprzedal za 12 pln / m2 z racji tego ze tylko kawalek
    bylo "w miare" plaskie, a reszta to spady i las :) Do tego dobralem jakies ~200k
    kredytu i dolozylem ponad drugie tyle gotowka w trakcie budowy i wykanczania (czyli
    mozna powiedziec do dzisiaj bo wlasnie koncze robic powolutku poddasze :). Czyli cala
    inwestycja kosztowala mnie w sumie jakies 500k z czego kredytu mam na 200k. Juz dwa
    lata temu sprzedano dzialke obok mnie (15 ar) za 120 tys pln czyli ok 80 pln / m2.
    Czyli sama moja dzialka nawet gdyby ja sprzedac za 40 pln / m2 jest warta obecnie juz
    ponad 200 tys pln. Dom ponad 300m2 ogrzewany pompa ciepla, wentylacja mechaniczna,
    duze okna, swietny uklad, prywatny las, blisko centrum miasta - od reki sprzedaje go
    za 600-700 tys pln, jak poszukac dluzej chetnego to pewnie z 800 dostane. Moze
    dozbieram jeszcze 200 w gotowce, sprzedam dom i zostane milionerem :-)

    Wynajmujac mieszkanie mialbym do teraz te 250-300k w gotowce odlozone i nic wiecej.
    Cisnalbym sie w klitce niecale 40m2 znoszac humory sasiadow i sciszajac TV o 22 bo
    sasiadom moglby przeszkadzac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.