  • Data: 2012-06-13 15:15:40
    Temat: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 czerwca 2012 14:38:53 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Padają tu różne ceny 7, 10, 20 tys, wiele z nich bez faktury. Tak sobie
    > czytam te wypowiedzi i się zastanawiam, skąd to tzw. "bezrobocie" w Polsce.

    Bo strasznego bezrobocia w Polsce nie ma.
    Ludzie pracują na czarno, lub tzw umowy śmieciowe.
    Praktycznie cała budowlanka to szara strefa, handel, małe sklepiki, targowiska,
    miejscowości turystyczne itp.
    Mam kumpla co zatrudnia chyba z 15 osób z czego 3 legalnie reszta na czarno.
    Niedaleko jest miejscowośc turystyczna- piekne duże pensjonaty, kupa kasy sie
    przewala przez sezon. Zdecydowana większośc to z ręki do reki. Mnóstwo najczęściej
    młodych ludzi tam jest zatrudnionych, pracuja za naprawdę niewielkie pieniądze po
    koilkanaście godzin dziennie. Na "czarno"
    I nie żeby mi to przeszkadzało, ale to są fakty

    > W Twoim przypadku dach jest bardziej skomplikowany więc pewnie zejdzie na to
    > z tydzień. Weźmy najniższą z podanych cen 7 tys. z tego 3 tys na podatki,
    > zus i amortyzację narzędzi to zostaje dla każdego po 2 tys na rękę za
    > tydzień pracy. IMO musisz lepiej szukać a na pewno znajdzie się ktoś kto to
    > zrobi za połowę tej ceny, a bez faktury za jedną trzecią. Powodzenia w
    > szukaniu tańszej ekipy. Z tego co widzę dookoła cena nie ma nic wspólnego z
    > jakością. Zależnie od tego czy ekipa ma akurat coś do roboty czy nie to daje
    > albo cenę zaporową albo dumpingową.

    Tu zgoda.
    Inny przykład:
    Ponad miesiąc temu chciałem zlecić montaż blachy zabezpieczającej nad oknem do
    piwnicy. Robota to docięcie blachy ryflowanej na wymiar 0,6 na 1,5 metra, jej
    pomalowanie i położenie na istniejącym otworze i przyspawanie w 4-5 miejscach.
    Ponieważ na ta akurat robote potrzebna była faktura a wisiało mi w jakiej będzie
    cenie to obdzwoniłem lokalnych fachofców. Pierwszy obiecał że w ciągu 2 dni wpadnie
    pomierzy i powie co i jak. Nie zjawił sie przez tydzień, 2 następnych to samo. W
    końcu zadzwoniłem do ślusarza który kilka lat temu schody mi do domu robił. Zjawił
    sie 3 dni po umówionym terminie, pomierzył mówi 300-350zł. Mówię dostaniesz 500 ale
    zrób to w dwa dni(stara blacha przerdzewiała była i bałem sie że sie zarwie i będzie
    wypadek)
    Przez tydzień się nie zjawił. W ubiegłym tygodniu wkurzyłem się pojechałem do firmy
    sprzedającej blachy, docieli mi na wymiar zapłaciłem za całośc ok 120zł+ puszka farby
    za kilkanascie zł. Wziełem z domu spawarkę pół godziny i było zrobione. Koszt łacznie
    z paliwem powiedzmy 150zł. Czas roboty 0,5 godziny i powiedzmy godzina na zamówienie
    blachy i kupno farby. Chciałem zapłacic 500zł(netto) więc chyba 535 brutto by to
    było. 350 więc na czysto do zarobienia chetnych nie było;)