    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy wypełnić dziurę
    Date: Mon, 27 Dec 2010 23:27:23 +0100

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ifavmi$ue5$1@node1.news.atman.pl...

    > Wsadź rurki w otuliny izolacyjne. W tym celu musisz zrobić odpowiednio
    > głęboką bruzdę. Otuliny są produkowane po praktycznie każdą średnicę rur.
    > Te cienkie otuliny mają ściankę gdubości 6 mm. Otulina zapewni rurze
    > kompensację termiczną, zaizoluje przed stratami ciepła w ścianę i ochroni
    > wypełnienie bruzdy.

    Czytając to, przypomniało mi się jak jeden taki sie dochodził ze mną
    twierdząc, ze spier.... robotę, bo kazałem ludziom rury miedziane 15mm (z
    krążka) puścić w peszlu zamiast w otulinie. Nawymyślał mi, ża się nie znam,
    bo rury nie będa miały ocieplenia. Najfajniejsze w tym było to, że rury te
    przebiegały w bardzo cienkiej ściance działowej o grubości 7 cm z pustaka, a
    po jednej i drugiej stronie tej ścianki miały wisieć grzejniki. Żeby
    ścianka się trzymała to kazałem kuć w ściance raz z jednej, a raz z drugiej
    strony na przemian tak, zeby ścinka z obydwu stron miała podparcie
    odcinkami, a rurę wpleść w te wycięcia. Rura w poszlu tyle co chowała się w
    pustą przestrzeń pustaka, delikatnie z niego wystając tak, zeby można ją
    było pokryć jeszcze 5mm grubości tynkiem. Nie chciałem dawać otuliny, bo
    trzeba by było wyciąć szczelinę na całej grubości pustaka i po prostu
    ściana musiała by się trzymać w powietrzu. Wczesniej mówiłem gościowi, że
    najlepiej jest puścić te rury po wierzchu, tym bardziej, że w garderobie te
    rury i tak nie będą widoczne. Puściliśmy ją w peszlu przeplatając przez
    pustaka. Gość jak to zobaczył to zaczął mi wymyslać i się uparł, że nie ma
    gadania i że musi być otulina. Skończyło się tym, że powiedziałem mu, zeby
    wobec tego samemu wykuł bruzdy pod te rurki w otulinie, bo my nie jesteśmy w
    stanie tego robić. Tak kuł, że przewróciło się pół ściany. Nie chciała się
    franca trzymać w powietrzu :D
    Tak więc uwazajcie z tym kuciem ;D