eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej? › Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
  • Data: 2013-05-21 15:33:24
    Temat: Re: Czy wyrazic zgode na udospętnienie nieruchomosci/działki w celu podłaczenia przyłacza kanalizacji sanitarnej?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 maja 2013 09:10:13 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    >projektantem energetyki i na szczescie na takich jak wy trafiam rzadko. ,

    Widzisz bo społeczeństwo mało uświadomione jest. A szczególnie energetyka słynie z
    tego że bezumownie wykorzystuje cudze grunty pod swoje słupy.
    Bede taki przykład przerabiał na sobie że tak powiem. Dostałem w spadku po wujku
    działke- wartość znikoma gdyz na niej stoi słup enmergetyczny. O wybudowaniu tam
    czegokolwiek pewnie moge pomazyc a zapewne i drzew owocowych pod llinia energetyczną
    sadzić nie mogę.
    Be watpienia ten słup znacząco obniża wartośc tej nieruchomości lub wręcz czyni ja
    bezwartościową.
    Jak tylko załtwię sprawy spadkowe zaraz będe domagał sie od energetyki odszkodowania
    itp.
    Jak się rozejrzałem to widze ze są wyspecjalizowane kancelarie/ firmy które zajmują
    sie takimi sprawami i pewno którejś z takich firm to zlecę.
    A co do tematu wątku: rure zakopia, bałaganu narobia, teren zapewne odtworzą ale
    jakies uciązliwości pozostana. Nad taką rura już nie wolno drzewek sadzić, pewnie
    sobie wpiszą słuzebnośc że moga naprawiac, modernizować itp. To są konkretne
    uciążliwości, a że to firma komercyjna to niech płaca jakies rozsądne pieniądze.
    Co innego jak adam pisze dla sąsiada- sąsiadowi wypada pzowolic za darmo ia i pomóc n
    w robocie nie zaszkodzi. dobre stosunki z sasiadmai to skarb sąsiedztwo firmy
    komercyjnej to tylko potencjalne kłopoty.

    > Wiedac społeczenstwu jeszcze daleko do mędrkow w internecie :)
    Powoli społeczeństwo dojrzewa. Czasy gdy za darmo grunt pod słuypy energetyce sie
    udostępniało albo robiło instalacje telekomunikacyjna i przekazywało ja za friko
    TePSIe mineły

    > Sytuacja jest analogiczna - gdyby energetyka powszechnie płaciła za >wbudowanie
    sieci to żadania finansowe byłby coraz wyższe, w efekcie przesył >musiałby podrożeć a
    każda inwestycja trwałaby lata.

    Widzisz mam mieszkanie w bloku. Blok niewielki 12 rodzin Wspólnota założona(nawet jej
    prezesem jestem)
    Przed blokiem smietniki stoja- teraz dwa ale od lipca segregacja więc pewnie 4 będą
    stały.
    Te dwa teraz stoją na ok 10m2. Sami(mieszkańcy) żesmy wylali te 10m2 placu z betonu
    żeby było estetycznie itp. Miasto jako własciciel gruntu pobiera opłaty za miejsce
    pod śmietnikami.Kwoty symboliczne w rozbiciu na 12 rodzin ale jednak co miesiąc
    trzeba płacić.
    Przy bloku mamy pomieszczenia gospodarcze. Po kilkanascie m2 kazde. Na opał , na
    rowery itp. Należą do miasta- nie sa przypisane do konkretnych mieszkań. Też miastu
    płacimy po ok 1zł /m2 miesięcznie. Jak napisałem do miasta że dach przecieka i rynny
    do wymiany to odpisali że my uzytkujemy, my mamy sami naprawic.
    > Jak jestescie tacy ostrożni wpiszcie w uzgodnienie zastrzeżenia dotyczące >sposobu
    wykonania robót i odtworzenia terenu, nie ma sprawy- ale żądanie kilku >tysięcy za
    ułożenie paru metrów rury to kpina. Uczciwiej będzie powiedziec po >prostu "nie".
    Ale to problem inewestora- jak mu drogo niech negocjue, sądzi się itp.
    Kilka tysięcy to może i przesada masz rację ale ja np kasy bym nie brasł tylko
    domagał sie wykonania czegos w zamian.