  • Data: 2009-02-19 22:13:28
    Temat: Re: Czym zasilić Ledy 12V??
    Od: "tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > hmm... Nie widziałem,. masz jakiegos linka?
    > Kupiłem na allegro "najcieplejsze", wsadziłem obok zwykłych i sie
    > przeraziłem jak biało niebiesko świeca w stosunku do zwykłych. Do
    > oświetlania wg mnie się nie nadają, ale do dekoracji  juz predzej. Dziwię
    > się, że nikt nie umie zrobić odpowiedniego stopu plastiku zeby miał ciepłą
    > barwe i odfiltrował prosektorium z żarówki :)
    >
    > --
    > Mariusz

    Kolorowe stopy plastyku ludziska robic umieja. Ale kazdy kolor tego plastyku
    zatrzymuje spora ilosc emitowanego promieniowania, ktore ten kolorowy plastyk
    normalnie nagrzeje i on sie normalnie stopi. Tu jest problem z dobraniem
    materialu elektrod co by swiecily swiatlem cieplym a plastyk musi miec zawsze
    idealna przezroczystosc.
    Odnosnie "Pytacza" to napiecie 12 V jest typowym i polecam zastosowanie
    zwyklego, transformatorowego zasilacza stabilizowanego. On daje prad staly,
    zatem przy podlaczeniu nalezy dobrac odpowiednia biegunowac, a ma te zalete,
    ze te ledy nie beda mrugac, beda swiecic swiatlem ciaglym. Zasilacze
    elektroniczne, w ktorych jest nadzgane kilkadziesiat elementow, nie sa trwale
    i po roku, gora trzech, padaja o czym wiem z autopsji.
    Pzdr.