    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Fri, 30 Jan 2015 09:55:01 +0100
    <0...@g...com>
    <maask7$oib$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mab5h6$t1k$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <macuvd$s31$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mad8vd$78h$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <madgul$fmn$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    dyskusyjnych:29e3132e-728f-4259-97a2-68f9c1302a0a@go
    oglegroups.com...

    > buahahahaha, Ergie pokaz ten tekst swojej żonie :-)

    Ona by zrobiła dokładnie tak samo.

    > No dobra, priorytety waznosci masz, jak je zwac -no, niestandardowe :)

    Rozumiem, że Ty najpierw zastrzeliłbyś żonę by po tygodniu dowiedzieć się że
    zdjęcie to fotomontaż. W sumie to smutne taki brak zaufania.

    > czyli rządzi nami ktos kto nie rozumie co to znaczy rządzic, że ograniac
    > trzeba kase, polityke, media, socjal, prawo - i to na dodatek wszystko na
    > raz.

    > Zobaczą tą kase jak własne ucho :) Obiecywac to ten rząd (i poprzedni)
    > umiał.

    Już zobaczyli - zamiast wypadu na bruk od 1.02 (czyli za dwa dni) nadal będą
    dostawać kasę za swoje hobby. Tak _hobby_ bo gdyby to była praca to by
    przynosiła zysk.

    > chciała dostac akredytacje telewizja republika, nie dostała i zrobiła
    > przekaz strumieniowy via smartfon. Abo kamery jej nie wpuścili...

    Dlaczego nie dostała? Jest gdzieś w sieci odmowa/uzasadnienie? Czytuję ich
    czasem i nic na ten temat nie widział, nawet teraz wszedłem i nic nie
    znalazłem.

    > Wiesz czemu "jest_dobrze"? Bo PKB to rząd wielkosci 1500 mld zł ale
    > panstwo zarządza tylko 300mld. Zatem radzimy sobie nie dzieki panstwu, ale
    > wbrew niemu. I równiez dzieki temu ze w głupi
    > sposób przejadamy unijne fundusze. Nie ma to jak postawic X deficytowych
    > aqaparków na kredyt - i juz zawsze do nich dopłacac.

    To mit! Jeśli unia daje np. 50% dofinansowania to opłaca się postawić
    Aquapark, nawet jeśli za 3 lata przyjdzie nam go zburzyć - po prostu koszt
    zmarnowanych materiałów jest mniejszy niż 50% - a cała reszta to kasa
    pompowana do gospodarki - ktoś zrobi projekt, ktoś będzie to budował, ktoś
    będzie nadzorował a wszyscy oni zatrudniają ludzi i płaca podatki. Dlatego
    nie ma co się zżymać na bezsensowne inwestycje - tak długa jak płaci za nie
    unia każda inwestycja jest korzystna dla naszej gospodarki. Nawet zrobienie
    słomianego misia :-)

    > budownictwo sie przez chwile cieszy bo ma robote...
    > Szkoda ze brakuje mechanizmów wspierania innowacji, przemysłu.

    Jest tego multum. Trzeba tylko wyciągnąć kasę. Problem jest inny: nasze
    instytuty naukowe nie potrafią nawet poprawnie wniosku o grant napisać bo
    przez lata stały się przechowalnią profesorów i doktorów którzy nie mają
    pracy na uczelniach.

    > Sprzedali polskie banki a teraz mówią o repolonizacji...

    Przykład mBanku pokazuje że bank można zbudować od zera w ciągu kilku lat,
    więc nie ma problemu by taki bank powstał gdy zbierze się grupa
    Polaków-patriotów. Sam chętniej będę trzymał pieniądze w banku który płąci u
    nas podatki a nie transferuje je za granicę.

    > Jak kopalnie zlikwidują to za 10lat beda mówili "szkoda ze nie mamy".

    Jak likwidowano dyliżanse to była taka sam argumentacja :-) Nie, nie będzie
    szkoda. Kopalnie głębinowe w momencie gdy są odkrywkowe to przeżytek.

    > tam w linku człowiek pisza "Ich praca polegała na badaniu próby członków
    > Kasy posiadających u nas kredyty i pożyczki" - gdybys dostał takie zadanie
    > bez problemu bys sobie poradzil. Uczciwie. > Na losowej próbie. Ale styk
    > biznesu i władzy rządzi sie swoimi, mafijnymi, prawami.

    No właśnie ale tam nie ma słowa "losowej próby". Już pisałem jeśli próba
    miała być losowa to jest to oczywisty przekręt tyle że z tego artykułu to
    wcale nie wynika.

    > no to niech kontrolują, prosze bardzo, a zmuszanie do ubezpieczen to co
    > innego.

    Posiadacze samochodów też są "zmuszani" do wykupienia OC.

    > no to trzeba pisowi podsunąć rozwiązanie: układów które tropi nie da sie
    > juz zwalczyc metodą lustracyjną, bo tu siedzi nastepne pokolenie. Ale
    > mozna uproscic prawo i podatki -niech kazdy sobie > radzi w warunkach
    > rynkowych. Jak zył z układowych przywilejów to padnie :) Piszemy list do
    > prezesa? :-))

    Najpierw musiałby zrezygnować z popierania związkowców - to podstawa. Jak na
    razie to ja z nim nie mam o czym gadać.

    > na głównych stronach nie widze.

    Bo już się przewinęło :-)

    No i nie zdążyłem Ci już wczoraj odpisać:

    Proszę:

    0545,Polski_system_ochrony_zdrowia_na_31__miejscu_w_
    Europie_.html

    pojawiło się tuż po 16 i nie zdążyłem już Tobie odpisać

    Wczoraj wieczorem jeszcze mieściło się na głównej stronie dziś już się
    przewinęło na 5 pozycję.

    No i przy okazji jest to bardzo dobry przykład porównawczy rzetelności
    dziennikarskiej:

    - podano zarówno ilość punktów jak i miejsce
    - podano że liczba punktów w stosunku do poprzedniego roku spadła
    - podano że miejsce w rankingu w stosunku do poprzedniego roku się nie
    zmieniło
    - podano wykres przedstawiający naszą punktację w poprzednich latach
    - podano wnioski z raportu - nasze silne i słabe strony
    - podano (w uproszczeniu) metodologię

    Masz komplet. Dla porównania wszedłem na Nasz Dziennik i na Tvn24 żaden z
    nich nie podał tych wszystkich wiadomości.

    Teza o stronniczości GW po raz kolejny jest nie do utrzymania :-)

    Pozdrawiam
    Ergie