  • Data: 2015-02-12 10:17:52
    Temat: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:9e23c569-b1fd-4692-833e-508a77319e55@go
    oglegroups.com...

    > ja nie sugeruje tajnego telepatyczno wizualnego wpływu dającego 100%
    > poparcia. Twierdze ze media maja mozliwosc skręcenia opinii publicznej.
    > Mają możliwosci wpływania - i korzystają z
    > tego. Zrobiły to w przypadku tasm, nowaka -no i kwasniewskiego i w
    > milionie innych sytuacji.

    Pytam po raz kolejny ja media wpłynęły na to że Kwaśniewski przed debatą
    miał 40% poparcia skoro praktycznie wszystkie były przeciw niemu? Skupiłeś
    się znowu na malutkim wycinku rzeczywistości - jedna debata która wpłynęła
    na 7%, a pomijasz to że 40% poparcia miał wcześniej wbrew mediom i wbrew KK.

    > a jak rzad powie bankowi, zareklamuj sie w tej a tej telewizji bo ona nam
    > robi dobrze - to mamy to co mamy -strzał w kolano, tyle ze na znacznie
    > wieksza skale.

    To za chwilę tego banku nie będzie bo nie będzie docierał do klientów.
    Był taki jeden rząd który ograniczył reklamę obligacji rządowych w GW, a
    zwiększył w Rzeczpospolitej i innych "prawomyślnych" gazetach i bardzo
    szybko okazało się że sprzedaż spadła więc czym prędzej wrócili z reklamami
    do GW. - reklamować się trzeba tam gdzie jest target.

    > Robię ci zarzuty gdy zakładasz ze jedynym interesem mediów jest
    > oglądalnosc,

    Nie jedynym, ale w _obecnej_ sytuacji w Pl głównym.

    > i uczciwe ustawianie trasci tak aby tylko oglądalnosc sie liczyła.
    > Nie dostrzeganie wpływu polityki na media to naiwnosc.

    Ależ ja dostrzegam, tylko tego nie demonizuję. Bo sytuacja dziś jest
    "trochę" inna niż 20 lat temu. Dziś masz dziesiątki stacji a do tego
    Internet.

    Na szybko z sieci. Rok 2008 stacje ogólnopolskie:

    TVP1 22,56%
    TVN 17,72%
    TVP2 17,33%
    Polsat 15,30%
    TV 4 1,80%
    Puls 0,71%

    Rok 2014:

    TVP1 12,27%
    Polsat 11,84%
    TVN 11,68%
    TVP2 9,41%
    TVN7 3,53
    dalej TV Puls i TVP Info bez podania procentów

    Jak widać w ciągu raptem 6 lat udział TVP 1 i 2 spadł z 40% do 20%. Jak też
    nie trudno dostrzec stosunkowo najmniej stracił Polsat który polityka
    praktycznie w ogóle się nie zajmuje.

    > Wcale nie na jedno. Raz do roku to sie ustala w budzecie pieniądze - jak
    > telewizja nie nasza to mniejsze, a co. A abonament jest wpisany w
    > ustawie - da sie przy tym majstrowac ale znacznie
    > trudniej.

    Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawowo zapisać że jest to np. 0,5%
    budżetu, albo 2067678 średnich pensji. Czy dowolną inna miarę. Będzie
    dokładnie tak samo trudne do zmiany.

    > Dlatego wpływu finansowego nie unikniemy ale można np. powołać radę
    > programową (coś na wzór RPP) i wprowadzić zasadę że co 4 lata zmieniamy
    > tylko 1/3 składu. Ale cos podobnego już było i Kaczyński to zlikwidował
    > wprowadzając nową radę.

    > zgoda, to powinno byc jakos tam niezalezne ciało - problem kto ma wybrać
    > to pierwsze :)

    Można proporcjonalnie do wyników wyborów i już. Ale nie to jest problemem,
    problemem jest jak pisałem że w każdej chwili może się pojawić ktoś kto to
    niezależne ciało zlikwiduje bo mu nie będzie pasowało i powoła nowe. Aby to
    utrudnić musiałby to byś zapis konstytucji a nie ustawy.

    > mozna o tym pomyslec, ale jak ucinanie nogi zamiast jej leczenia.

    Nie to po prostu outsourcing - budżet zleca na zewnątrz produkcję i emisję
    programów edukacyjnych, historycznych i innych jakie stosowna rada
    programowa uzna za stosowne. Nie ma powodu by na garnuszku podatników były
    tysiące ludzi od sprzątaczek po montażystów. Jeśli większość uzna że
    potrzebne są państwowe wiadomości to tak samo można i produkcję zlecić na
    zewnątrz pozostawiając radzie programowej jedynie nadzór nad treściami.

    Na chwilę obecną sytuacja jest taka że TVP to przechowalnia "gwiazd" które
    kiszą się we własnym sosie organizują sobie tańce i rewie i wypłacają po 30
    tysięcy miesięcznie na koszt podatnika zarabiającego 10% tej sumy - to nie
    jest normalne.

    > No to sie gruntownie nie zgadzamy -w niektórych miejscach demokracja równa
    > w dół. Szkolnictwo tez powinno mniej wymagac bo tak zechcą (ogłupione)
    > rodzice?

    Już pisałem szkoła jest narzucona a nie dobrowolna i nie sądzę abyś znalazł
    większość która będzie głosić że powinna być dobrowolna.

    > Nikogo nie bedziemy zmuszac do filharmonii, ale wiadome ze ona sie sama
    > nie utzyma i trzeba sypnąć kasą.

    To jest nieprawda. Utrzyma. Przez skoro od setek lat się utrzymują to
    utrzymają się nadal. Utrzymywanie ich z publicznych pieniędzy rodzi
    patologie o jakich co jakiś czas się słyszy - władza cenzuruje sztukę albo
    powstaje sztuka na zamówienie władzy.

    > niewydajemisie

    No to pokaż gdzie napisałem że to mi wystarczy.

    > owszem , myle sie albo, dopusc z kolei ty to do siebie, jest manipulowany.

    Uważasz że _większość_ jest manipulowana a Ty należysz do tej oświeconej
    mniejszości? To już nie pachnie sektą to _jest_ sekta.

    > A oni najpierw wyprzedadzą połowę majątku i dadzą sobie premie a po kilku
    > miesiącach rajd na warszawę: rządzie dołóż bo nam brakuje i Kaczyński albo
    > Miller dołożą.

    czyli zamknąć. Jedyne rozwiązanie.

    > No ale dokładnie tak jest. Media ci sprzedadzą opinie ze szukanie w
    > starych kwitach jest złe bo moze kogos skrzywdzic - ty to łykasz jak
    > pelikan -i głosujesz za nielustrowaniem.

    Ileż razy mam prostować Twoje kłamstwa? Powtarza się to już po raz enty więc
    odnoszę wrażenie że robisz to celowo by mnie zdyskredytować.
    Nigdy nie pisałem że szukanie jest złe. Wielokrotnie pisałem że jestem za
    lustracją. Ale jestem przeciwnikiem stosowania odpowiedzialności zbiorowej i
    karania zbiorowego przez tworzenie jakiś list na których jest kilku
    przestępców i kilku niewinnych i rozpuszczaniu plotek że na tej liście są
    sami winni.

    > A jedynym
    > skutkiem jest to ze kat chodzi wolny, bo zabroniono zgromadzic
    > dokumentacje procesową.

    Że co? Skoro _wiesz_, albo masz chociaż _uzasadnione_ podejrzenie że ktoś
    był katem to składasz na niego doniesienie do prokuratury.

    Pozdrawiam
    Ergie