  • Data: 2010-07-09 08:05:26
    Temat: Re: Deski na taras - jaka szczelina?
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i157oh$85u$1@news.task.gda.pl...
    > Właśnie układam deski na tarasie i mam dylemat: jaką zrobić szczelinę
    > pomiędzy deskami żeby było dobrze.
    > Najbardziej mi się podoba mała szczelina np. 3mm ale wtedy woda będzie się
    > trzymać (chyba, że się mylę).
    > W zasadzie to mam do wyboru ułożyć deski z wąską szczeliną 3-5 mm albo dać
    > jedną deskę mniej i wtedy będzie szczelina duża, bo ok 12 mm.
    > Jak byście poradzili?
    > Jacek

    Cześć

    Spływanie wody załatwia się lekkim spadkiem (2-3%), a nie szczelinami między
    deskami.
    Szczeliny są głownie po to, aby pracujące drewno się nie wybrzuszało.

    Ja mam na tarasie od kilku lat deski sosnowe ryflowane (własnoręcznie na
    pile tarczowej).
    Deski (świeże - wilgotne) były przybijane na styk (bez szczelin). W ciągu
    roku widać wyraźnie jak pracują:
    kiedy jest sucho robią się szczeliny, kiedy jest wilgotno szczeliny znikają.

    Wszystko zależy więc od tego jakie masz drewno: jeżeli będzie pracowało
    szczeliny sa konieczne,
    bo inaczej deski będą Ci wstawać na styku. Jeśli drewno egzotyczne to sądzę
    że możesz dawać na styk.

    Jarek