    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Thu, 27 Feb 2014 17:18:53 +0100

    W dniu 2014-02-27 15:04, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Jakbyś go odliczył teraz uczciwie a oszust o tysiąc więcej to kto miałby
    > większe koszty działalności?

    Ale jakie koszty? O paliwie bedzie mowa moze za 1,5 roku, choc jak znam
    zycie cos sie zmieni. Czego sie chcesz przyczepic? Czesci?
    Przeciez to i tak sie weryfikuje. Siedza panie w skarbowym i porownuja
    firmy o podobnym profilu dzialalnosci. Nie ma tak, ze w dwoch podobnych
    sklepach ktos moze jechac ciagle na stracie. Na to sa mechanizmy i dzis.
    Malo tego, to sie daje liczyc, srednia marze tez.

    > Właśnie to jest istotne _jednakowo_

    Przeciez i dzis rozliczaja sie wg. jednakowych zasad. A Tobie sie
    podoba, ze bedzie nie jednakowo sprawiedliwie. I nie pomyslales
    przypadkiem, ze ten dodatkowy koszt moze przyczynic do upadku kilku
    firm? O promowaniu duzych firm nie wspomne.

    > Jestem za, masz jakiś pomysł na prosty i szczelny system? Historia
    > pokazuje że im prostszy system tym więcej Polaków oszukuje.

    Najwazniejsze, ze maja sie bogacic. Nie rzad tylko ludzie. Jak
    spoleczenstwo bedzie bogate to rzad rowniez. Tak zrobil Regan.

    > Nie chodzi o to by obniżyć podatki bo wtedy zabraknie na drogi i
    > emerytury dla ludzi tzw. "starego" systemu.

    Te emerytury to sa smieszne, bo skladki to oni sami na siebie placili
    oczym zdaje sie zapomniales.
    A wiesz co? jest cos takiego jak racjonalizacja. Im bardziej
    skomplikowane przepisy to panstwo robi sie drozsze. Ty wychodzisz z
    zalozenia, ze nie chodzi o niskie podatki. Ja mysle, ze podatki musza
    byc niskie zeby nie oplacalo sie kombinowac i zeby ludzie mogli sie
    bogacic. Procedury tak samo latwe zeby chcialo sie je wykonywac, a nie
    prowadzenie papierkow kto, gdzie i za ile pojechal. Przeciez to jest
    smieszne. Tak samo walczy sie z pijanymi za kierownica. A wystarczy
    alkomat w samochodzie zeby ten wogole ruszyl. Ale nie, lepsze sa zawile
    procedury i policjant na kazdym rogu do lapania pijakow.

    > Chodzi o to by przy
    > podobnych obciążeniach więcej realizować i tak na to mam wiele przykładów.

    Na wiecej pieniedzy w budzecie jest tez inny sposob, mianowicie
    zmniejszenie wydatkow i to wcale nie na drogi.

    > Już pisałem (i nie tylko ja). Wolę płacić o 1-2% większe podatki i
    > jeździć po autostradach

    Platnych o ironio..

    > niż płacić niższe podatki a tracić znacznie
    > więcej czasu i pieniędzy stojąc w korkach. Ups, przepraszam znowu
    > wychodzi że zgadzam się z rządem.

    A kto Ci laske robi? Podatek na autostrady? Malo to akcyzy w paliwie?
    Skad przekonanie, ze nie da sie zarzadzac panstwem taniej? Taki jestes
    skory do dzielenia sie wlasnymi pieniedzmi? To zaloz fundacje "Pomagamy
    Rzadowi" ja nie bede wplacal, ale moze znajdziesz innych wyznawcow
    podobnych pogladow.

    > Popatrz a w Skandynawii podatki wyższe, a oszustów jakby mniej.
    > Nieprawdą jest że oszuści są tam gdzie wysokie podatki. Natomiast prawda
    > jest że tam gdzie są oszuści trzeba wprowadzić szczelny system.

    No i widzisz? Kolejny blad zlozenia. Wyciagasz bledne wnioski bazujac na
    jakichs danych. Powiedz mi zatem ilu Skandynawow przyjezdza do Polski za
    praca? Jaka procentowa wartosc stanowi 500zl z 2000zl, a jaka 1000zl z
    8000zl? Teraz uzyj swojego skandynawskiego przykladu i zastanow sie
    czemu ludzie tam uczciwie placa podatki.

    > Że co? Już pisałem gdyby chodziło o kasę to rząd by podniósł akcyzę na
    > paliwo a tymczasem jest na najniższym dopuszczalnym w UE poziomie.

    Czemu nie na powietrze od razu?
    Rzad widocznie lepiej wie, ze akcyza to inflacja i Twoich rad nie
    slucha. Poza tym Piarowo lepiej wyglada janosikowe zabieranie niby
    oszustom jak podnoszenie kosztow zycia wszystkim.

    Pozdro.. TK