    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Thu, 27 Feb 2014 23:24:12 +0100

    dyskusyjnych:lenr98$5s9$...@d...me...

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 17:04:46 +0100 osobnik zwany Budyń napisał:

    > no o to chodzi - zinwestowalismy w pół miliona nowych urzędników (cwane
    > - bo oni nie zagłosują na kogos kto zechce ich pogonić), w pendolino, w
    > stadiony. Ergi, jestes w stanie podac oprócz dróg (swoją drogą -drogie
    > te drogi)

    Wybacz Budyń nie widzę Twoich postów. (już od dłuższego czasu pewnie nasze
    serwery się nie lubią) więc odpowiem tu tylko na to co widzę.

    Po pierwsze drogi wcale nie są drogie gdy je porównać do dróg o podobnym
    standardzie. One są drogie gdy je porównać do dróg budowanych bez ekranów
    przejść, dla zwierząt z mniejsza ilością węzłów itd.

    Drogi są najważniejsze, najbardziej potrzebne i służą wszystkim a nie tylko
    garstce. Dlatego nawet gdyby tylko one powstały to i tak to oznacza że
    powstało więcej niż przez poprzedni kilkukrotnie dłuższy okres czasu.

    Kolejna sprawa kanalizacja. Nie podam Ci liczb, bo ich akurat nie mam. W
    praktyce każda gmina któa chciała mieć kanalizację albo już ją zrobiła albo
    ma przyznane dofinansowanie i ją za chwilę zrobi.

    Tyle jeśli chodzi o sprawy służące wszystkim nawet tym najbiedniejszym. Co
    do innych projektów to powstało lub rozbudowało się kilka lotnisk, kilka hal
    widowiskowych, trochę centrów konferencyjnych,kilkanaście aquaparków,
    dziesiątki basenów i boisk. Pewnie jakiś teatr czy filharmonia też by się
    znalazły.

    Tak wiem, że z jednej strony to "kiepskie" inwestycje bo służą tylko
    wybranym, ale budowaliśmy to w znacznej mierze za kasę z unii, a do każdego
    unijnego dofinansowania potrzebny jest wkład własny. Warto wziąć kredyt i
    robić cokolwiek nawet budować stadiony / aquaparki / hale widowiskowe. Bo na
    tych budowach pracują polscy robotnicy którzy tu płaca podatki, używane jest
    polskie kruszywo, polski cement itd. W formie podatków bezpośrednio lub
    pośrednio do budżetu w kolejnych latach wraca więcej niż te 30% wkładu
    własnego. Nawet jeśli byśmy te boiska wyburzyli i zaorali to i tak będziemy
    na tym do przodu.

    Pozdrawiam
    Ergie