    Date: Sat, 01 Mar 2014 22:50:35 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > Autostrady budowalismy w dosc nekorzystnych warunkach bumu dudowlanego.
    > Stad tez i ceny byly wyzsze jak pewnie teraz. Nie mniej jak sadze
    > porownywanie budowy obwodnicy duzej aglomeracji do bo budowy drogi w
    > szczerym polu nie bedzie trafnym przykladem.
    > Mnie zastanawia relacja kosztow budowy do sytuacji wykonawcow i tego
    > cyrku z upadloscia badz co badz powaznych przedsiebiorstw. Drogi co
    > prawda sa, ale wielu ma problemy pewnie do konca zycia.
    > Rozne rzeczy slyszalo sie jak to podpisywane byly umowy z jakims
    > kolesiem bedacym przedstawicielem glownego wykonawcy. Pozniej strona
> [...]

    Oszczędności, oszczędności, wykonamy po taniości... Kryterium ceny jako
    główne kryterium przetargowe. Właśnie dziś zacząłem z kumplem poprawkę
    po takim zwycięzcy przetargu - dał cenę z kibla (albo raczej z dołu
    latrynnego), wysiudał nas z przetargu na pielęgnację systemu - i przy
    pierwszej drobnej awarii klęknął, osoby odpowiedzialne za działanie
    systemu zawołały nas, a gość będzie musiał za naszą robotę zapłacić...

    I jakoś wcale mi idioty nie żal - datę urodzenia do rachunku mu chętnie
    dopiszę.

    Albo jest się w stanie daną robotę wykonać za dane pieniądze z sensownym
    ryzykiem strat albo nie należy się napinać.

    --
    Darek