    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 2 Mar 2014 10:09:01 -0800 (PST)
    <len5dm$vf7$1@news.task.gda.pl> <len689$8ae$1@node1.news.atman.pl>
    <len736$2po$1@news.task.gda.pl> <lenb3v$dit$1@node1.news.atman.pl>
    <lenbnh$aht$1@news.task.gda.pl> <lend1g$co0$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <0...@g...com>
    <lev0uo$anp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <levefb$tht$1@news.task.gda.pl> <levmiq$8bq$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 marca 2014 17:34:36 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Wiesz, mnie przeraza ta swiadomosc zacietego polaka. Dobrze malym
    >
    > sklepom, ze padaja bo wlasciciele zarabiaja i nie siedza do 22. A to
    >
    > jest analogicznie jak pisales o bezimiennym robotniku ktorego traktuje
    >
    > sie jak kolumne statystyczna w kontekscie zasobow ludzkich. Identycznie
    >
    > jest z zakupami. Nie pojde do lokalnego sklepu, bo wlasciciel ktorego
    >
    > znam kupi sobie nowy samochod i bedzie mial wiecej jak ja, a to przeciez
    >
    > burak ze wsi. Pojde do stonki, bo nie widze wlasciciela ktory ma
    >
    > kolekcje samochodow klasy Veyron. Tam widzie sasiadke siedzaca na kasie.

> [...]

    Pierdolisz bzdury jak rzadko który. Z patriotyzmem, zwłaszcza lokalnym zawsze wygrywa
    ekonomia. Jeśli te same towary a najczęściej w wyższej jakości są 30% tańsze w dużym
    sklepie niż w sklepiku za rogiem. To ludzie będą masowo chodzili na zakupy do dużego
    sklepu. Wbrew temu co ludzie opowiadają, a zwłaszcza sklepikarze markety mają duże
    koszty własne. W Łodzi Real wynajmuje kilka tysięcy m2 w Manufakturze. Stawka czynszy
    to 35 Euro za 1m2 miesięcznie, oczywiście netto 35 Euro. Obok mnie jest sklep. Stawi
    czynszu w tym rejonie przy sklepie są na poziomie 25 złotych za 1m2. Sklep na z
    magazynem ze sto metrów. 3000 miesięcznie płaci za czynsz. Market za sto metrów musi
    zapłacić 17 000. Nawet jak market ma 30% upustu to i tak płaci z 11 tysięcy. A
    chujowi w sklepiku mało 9 tysięcy różnicy w cenie czynszu i musi mieć ceny o 30%
    wyższe niż w markecie. To chuj mu w dupę i kamieni kupę.