  • Data: 2014-03-12 14:48:25
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 12 marca 2014 11:30:24 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No tak, ale ja myslalem o czyms co mi pomoze w zyciu codziennym. To o

    Nawigacja nie pomaga w zyciu codziennym? ;) A przepisy? :-) Ja wiem ze mozna
    sobie je w zeszycie zapisywac, a potem przepisywac skladniki na karteczki i
    robic jak duren te kilometry w marketach. Wszystko mozna.
    Ja jednak wole zrobic dwa kliki w apce i miec odrazu na
    wygodnej liscie typu "TODO" odhaczone produkty do kupienia - pogrupowane
    wedlug tego jak leza na polkach w sklepie (osobno nabial, osobno wedliny,
    przyprawy etc), a do tego nierzadko podane w ktorym dokladnie sklepie kupisz
    je najtaniej. To sa wlasnie te szczegoly w zyciu codziennym ktore je
    znacznie upraszczaja :)

    > czym mowisz chetnie ogladam siedzac wieczorem przed kompem. Co nawigacji
    > to raczej nie potrzebuje calego swiata i tym bardziej zdjec, ktore dosc
    > kiepsko oglada sie na ekranie wielkosci telefonu.

    Na 4,5-5'? Widac wszystko idealnie. Ty nie potrzebujesz - mi sie przydaje.
    Pewnie bedzie wiele aplikacji ktore Tobie by sie przydaly, a ja ich nie znam
    bo ja ich nie potrzebuje ;)

    > Piszac o chmurze mam na mysli dostepna przestrzen dyskowa dla firmy u
    > np. operatora. i tym podobne.

    No to bardzo zawezasz znaczenie "chmury". Ty po prostu piszesz o samym
    zwyklym dysku sieciowym. To tym bardziej nie rozumiem co Cie tak w Androidzie
    odrzuca - przeciez nikt tam Ci nie kaze trzymac danych w chmurze - wszystko
    trzymasz na telefonie albo karcie SD.

    > No i to jest wlasnie to czego bym nie zrobil.

    Trudno - zawsze mozesz wylaczyc synchronizacje. Nikt Cie na sile do tego
    nie zmusza. Tak samo mozesz zrezygnowac z klimatyzacji i wspomagania
    kupujac samochod, mozesz wyrzucic pilota i chodzic zmieniac kanaly w TV
    recznie. Wszystko co opisalem jest MEGA wygodne i oszczedza kupe czasu :)

    > Z zewnatrz wyglada fajnie i wygodnie. Transferowanie telefonu w swiat ja
    > odbieram jako nieostroznosc co najmniej.
    > Otwarte zakladki i to co sie robi na kompie, a do kompletu nawigacja.
    > Dajesz siebie na tacy w zamian za niby bezinteresowna wygode.

    No faktycznie MAJA MNIE bo wiedza czego szukam w nawigacji :)

    > Rozni nas to, ze ja tak nie chce.

    Nie musisz. Synchronizacje mozesz wylaczyc.

    > To co robie na kompie chce zeby bylo wylacznie
    > moje i nikt o tym nie wiedzial za bardzo. Nawigacje zaprogramuje sobie w
    > ciagu paru minut calkowicie offlinowa i nic wiecej mi nie potrzeba.

    Caly czas ta paranoja. A jak to nazwales "wysylajac telefon w swiat" to
    niby kto cos o tym wie? Laczy Cie umowa z googlem - z prywatna firma. Nikt
    do tych danych nie ma dostepu.

    > Zmiana telefonu... no coz. Raz na pare lat moge uzyc kilku mniej
    > skomplikowanych opcji.
    > Generalnie chodzi o to, ze to wszystko o czym mowisz da sie zrobic ze
    > tak powiem analogowo i nie potrzeba do tego niczyjej pomocy. Mniej
    > wygodnie? Czasem pewnie tak.

    Pewnie, ze sie da. Wolisz tak - Twoja sprawa. Ja wybieram wygode. Paranoje
    z naruszaniem prywatnosci zostawiam dla paranoikow :)

    > Nie wiem czy obaj myslimy o w miare dzisiejszych telefonach i
    > dzisiejszym systemie. W kazdym razie czy wezmiesz Nokie za dwa z
    > kawalkiem i nokie za czterysta z kawalkiem widac, ze system w nich
    > chodzi identycznie. Ludzie pisza, ze z aplikacjami jest podobnie.

    A jak wezmiesz telefon z androidem za 2k i za 400 pln to nie beda chodzic
    identycznie? Dla laika beda chodzic tak samo. Ktos bardziej kumaty znajdzie
    roznice. Dokladnie tak samo jak w systemie microsoftowym :)

    > No zgoda, ale co ten nowy office takiego skomplikowanego laduje?
    > Pamietasz pierwsze wersje Worda np.? Nie miales animowanych
    > podpowiadaczy i innych pierdol.

    Sprawdzilem teraz i Word 2007 u mnie laduje sie ponizej 0,5 sek (przy
    pierwszym uruchomieniu, a trzeba dodac ze nie mam zadnych wspomagaczy
    w autostarcie do szybszego uruchamiania). Takze moim zdaniem Twoja teoria
    jest bledna - na starszych komputerach starsze wersje ladowaly sie jednak
    ZNACZNIE wolniej :)

    > Mnie zastanawia co jeszcze zechca wiedziec? Mam wrazenie, ze to jest
    > tak: dzis zbierzemy dane, a jutro pomyslimy do czego moga sie przydac.

    A bo pewnie tak jest - dziwisz sie ze chcieli zbierac jak najwiecej informacji
    wypuszczajac te wszystkie swoje pojazdy street view w swiat? Jak widzisz
    zakrywaja twarze, zakrywaja tablice rejestracyjne. Nikt nie wchodzi z butami
    do Twojego domu i nie zmusza Cie do ujawniania jakichs tajnych informacji.
    Nie chcesz zeby Twoja siec byla widoczna? Wylacz publiczne oglaszanie SSID.
    Wystawiajac publicznie Twoja siec - nie miej pretensji ze ktos przejezdzajac
    ulica obok sobie ja zarejestrowal :) Gdyby probowal sie laczyc i lamac
    zabezpieczenia - to byloby zlamanie prywatnosci.

    > To strasznie wscipski gracz, co mnie sklania do tego by jednak chronic
    > anonimowosc.

    Nie widze w tym co robia nic specjalnie wscibskiego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.