  • Data: 2014-03-12 23:48:15
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-12 14:48, Adam pisze:

    > Nawigacja nie pomaga w zyciu codziennym? ;)

    No pomaga, pomaga. Tylko ze nie musze sie nia dzielic z calym swiatem.
    Wystarczy mi offline.

    > A przepisy? :-) Ja wiem ze mozna
    > sobie je w zeszycie zapisywac, a potem przepisywac skladniki na karteczki i
    > robic jak duren te kilometry w marketach. Wszystko mozna.
    > Ja jednak wole zrobic dwa kliki w apce i miec odrazu na
    > wygodnej liscie typu "TODO" odhaczone produkty do kupienia - pogrupowane
    > wedlug tego jak leza na polkach w sklepie (osobno nabial, osobno wedliny,
    > przyprawy etc), a do tego nierzadko podane w ktorym dokladnie sklepie kupisz
    > je najtaniej. To sa wlasnie te szczegoly w zyciu codziennym ktore je
    > znacznie upraszczaja :)

    A na tym to ja sie nie znam.
    Nie oceniam tego a jedynie dobieram do wlasnych potrzeb. W tym wszystkim
    jest moj styl zycia. W przyszlosci informacja gdzie jestem i jakie
    sklepy moge odwiedzic, bo maja to co bym byc moze potrzebowal. Nie czuje
    tego zwyczajnie. Pracuje po kilkanascie godzin dziennie i po pracy czy
    na wakacjach chce miec spokoj. Zadnych reklam i wpieprzania mi tego co
    moze bedzie mi potrzebne. Jakos tak cenie sobie prywatnosc.

    > Na 4,5-5'? Widac wszystko idealnie.

    Oj z tym idealem to bym nie przesadzal.
    Robie troche zdjec w zyciu i mniej wiecej wiem co wyglada dobrze na
    wyswietlaczu aparatu i komputera. Na kompie nawet 10" nie tyle skupiam
    sie na szczegolach co po prostu mam wiekszy komfort. Wiecej bez wysilku
    widac. Na malym wyswietlaczu kazde zdjecie jest dobre.

    > Ty nie potrzebujesz - mi sie przydaje.
    > Pewnie bedzie wiele aplikacji ktore Tobie by sie przydaly, a ja ich nie znam
    > bo ja ich nie potrzebuje ;)

    I o to chodzi.

    > No to bardzo zawezasz znaczenie "chmury". Ty po prostu piszesz o samym
    > zwyklym dysku sieciowym. To tym bardziej nie rozumiem co Cie tak w Androidzie
    > odrzuca - przeciez nikt tam Ci nie kaze trzymac danych w chmurze - wszystko
    > trzymasz na telefonie albo karcie SD.

    Nie odrzuca. Caly czas staram sie uczyc i poznawac.
    To co Ty nazywasz chmura dla przewazajacej wiekszosci z nas nie jest
    niczym innym jak normalnym korzystaniem z sieci. Ty chcesz
    personalizacji w sieci, ja nie. Wszysto co dotyczy mnie trzymam u
    siebie. Nie dziele sie tym byc moze nie korzystajac z pewnych
    dogodnosci. Ale to moj swiadomy wybor.
    Na niektorych stronach wyswietla mi sie przyjaciel google zebym cos tam,
    to beda mogli lepiej dopasowac reklamy do mnie. No sorry ale laska. Ci
    kolesie chyba zakladaja, ze to jakies dobrodziejstwo, ze ja tego
    potrzebuje i ze to normalne, ze wszedzie chce widziec reklamy. A ja
    zwyczajnie nie chce. Mecza mnie zwyczjnie i mam ich dosc.

    > Trudno - zawsze mozesz wylaczyc synchronizacje. Nikt Cie na sile do tego
    > nie zmusza. Tak samo mozesz zrezygnowac z klimatyzacji i wspomagania
    > kupujac samochod, mozesz wyrzucic pilota i chodzic zmieniac kanaly w TV
    > recznie. Wszystko co opisalem jest MEGA wygodne i oszczedza kupe czasu :)

    A nie. Za klime w samochodzie zaplacilem i ja sobie mam. Telewizor z
    pilotem i owszem, ale on i ta klima jest dla mnie, a nie odwrotnie.

    > No faktycznie MAJA MNIE bo wiedza czego szukam w nawigacji :)

    To nie tak.
    Na poczte np. przychodza mi reklamy czy chce miec wiekszego fjuta? A ja
    nie chce. Podoba mi sie taki jaki jest. Moja corka jak myslisz co
    dostaje w mailach reklamowych? To jest paranoja w dzisiejszym swiecie
    zwana normalnocscia. Oczywiscie musze sie na to godzic. Ale nie widze
    potrzeby dzielenia sie soba by byc tylko lepszym towarem. Moze to trudne
    dzis do zrozumienia, ale mniej wiecej dlatego mam np. drzwi do lazienki
    i nie mieszkam w jakims open space tylko w jak mi sie wydaje normalnym
    domu. Im bardziej potrzebuje sieci tym wieksza odczuwam potrzebe bycia
    anonimowym.

    > Caly czas ta paranoja. A jak to nazwales "wysylajac telefon w swiat" to
    > niby kto cos o tym wie? Laczy Cie umowa z googlem - z prywatna firma. Nikt
    > do tych danych nie ma dostepu.

    Ktos powiedzial, ze najmniejszy operator komorkowy ma wiecej danych niz
    najwiekszy bank. Dzis jak nigdy te dane maja wartosc. Za chwile ci
    operatorzy stworza wlasne banki i zobaczymy co dalej.

    > A jak wezmiesz telefon z androidem za 2k i za 400 pln to nie beda chodzic
    > identycznie?

    No nie. W tych tanich widac, ze tnie sie na poziomie systemu.

    > Sprawdzilem teraz i Word 2007 u mnie laduje sie ponizej 0,5 sek (przy
    > pierwszym uruchomieniu, a trzeba dodac ze nie mam zadnych wspomagaczy
    > w autostarcie do szybszego uruchamiania). Takze moim zdaniem Twoja teoria
    > jest bledna - na starszych komputerach starsze wersje ladowaly sie jednak
    > ZNACZNIE wolniej :)

    Teoria nie jest moja. To testy z jakiegos branzowego pisma. Ja od lat
    tego nie uzywam.

    > A bo pewnie tak jest - dziwisz sie ze chcieli zbierac jak najwiecej informacji
    > wypuszczajac te wszystkie swoje pojazdy street view w swiat? Jak widzisz
    > zakrywaja twarze, zakrywaja tablice rejestracyjne.

    Ha, bo to ktos na nich wymusil.

    > Nikt nie wchodzi z butami
    > do Twojego domu i nie zmusza Cie do ujawniania jakichs tajnych informacji.

    Pewnie, Ty zrobisz to sam. Korzystajac z dobrodziejstw chmury. :-)

    > Nie widze w tym co robia nic specjalnie wscibskiego.

    Dlatego robisz to co robisz korzystajac z tych dobrodziejstw pelna geba.
    Wolno Ci, jestes dobrym targetem, ja nie chce.

    Pozdro.. TK