eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-07 02:26:27
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-05-06, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Bo stoi.

    Wydaje mi się, że nie. EV to było marzenie, w sumie i społeczne i
    indywidualne, od paru pokoleń. Marzenie nierealizowalne (w sensie
    praktycznym) przez bardzo długi czas z bowodu braku opdowiednich źródeł
    energii.

    Gdzieś tak chyba na poczatku drugiej dekady 2000. gdy nowe systemy
    bateryjne, znacząco lepsze pod względem gęstosci energii, zaczęły się
    szybko upowszechniać, producenci uznali, że już jest na tyle dobrze, że
    można zaoferować akceptowalny produkt (EV), a oczywiste braki (mały
    zasięg, ograniczona trwałość) przy obserwowanym tempie rozwoju, pewnie
    wkrótce znikną. Jechało to na fali w sumie entuzjazmu przez kolejną
    dekadę, EU pewnie uznała, że można też to wykorzystać dla ograniczenia
    zanieczyszczeń w miastach, no ale lata mijały a jakiś wiekszy przełom
    nie nastąpił. Ludzie się oswoili z rzeczywistością, i że do spełnienia
    tego marzenia jeszcze troche potrzeba. Część kupiła motywowana nie tylko
    tym enuzjazmem, ale dopłatami, i się rozczarowała. W sumie zupełnie
    zrozumiałe, bo na indywidualne poświęcenie w myśl szlachetnych ideii
    ekologicznych raczej nie ma co liczyć.
    Fajnie by było, ale wygląda, ze trzeba jeszcze poczekać.

    --
    Marcin