eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.alfa.uwb.edu.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 14 May 2024 17:06:24 +0200
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <2...@h...invalid>
    <v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <7...@h...invalid>
    <w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
    <3...@h...invalid>
    <4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
    <a...@h...invalid>
    <Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <%Iz_N.1044$7zZ.697@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mjh0O.110$QP4.64@fx06.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <RVx0O.25777$2sNf.12174@fx08.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1u3egz2eac685$.45sj31w4ezzj.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="alfa.uwb.edu.pl:212.33.73.136";
    logging-data="1787126"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-9 (Linux)
    Cancel-Lock: sha1:Ke6rWJIeuTFC38gZyFcnAyyvzkM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595051 pl.misc.elektronika:791684
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    >> Wszystkie sprzedawane obecnie samochody elektryczne chcą udawać,
    >> że są pełnowartościowymi pojazdami. A nie są przecież.
    > No, parametry im się poprawiają, i się zblizają. Oczywiscie te lepsze.

    Parametr pod nazwą "zasięg" utknął w jakimś absurdalnym punkcie.
    Ile by nie poprawili, jest mniej, niż "nieograniczony", jak w
    przypadku samochodów spalinowych. Wbrew temu, co niektórzy pie^Hszą,
    ma to ogromne znaczenie. W drugą strone poprawić nie chcą. Gdyby
    zasięg był mniejszy, samochód był tańszy i nie chciał zapadać się
    ze wstydu pod ziemię w paryskie bruki -- to też by miało sens.

    >> Za to ceny mają nawet wyższe od samochodów do jeżdżenia.
    > Kiedys rekompensował tanszy prąd.

    Kiedy? Zawsze było tak, że różnica ceny zakupu przewyższała różnicę
    kosztów eksploatacji (nie dotyczy tych, co sami bimber pędzą, to
    znaczy prąd robią).

    >> Ja nie odczuwam potrzeby posiadania więcej niż jednego samochodu.
    > Żona, opłaty parkingowe, wydzielone pasy, strefa czystego powietrza,
    > czy wreszcie samodzielne poczucie, że się nie smrodzi ... i wrażenie
    > potrzeby się może pojawić :-)

    Żona nie odczuwa w ogóle (a ja wymiany na nowszy model nie planuję).
    Pozostałe rzeczy możnaby dalej realizować jednym pojazdem (jeśli ktoś
    jest taki cwaniak, że kupuje teslę po to, by blokować drogę autobusom).
    A już w ogóle nie rozumiem tych, co sobie kupuja kilka elektryków,
    a nie mają ani jednego pojazdu zdolnego do przejechania bez problemu
    dowolnego dystansu w dowolnym kierunku. Chyba tylko po to, by mieć
    czym jeździć, gdy drugi stoi i się ładuje.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1