eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Thu, 16 May 2024 17:33:29 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v22elc$mql$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v22iac$rdj$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v24gqp$css$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ir873zjzzrp8$.fxbzj8ml0cu5$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1egp7a0hwst4y.16jr7fd37fmdo$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Thu, 16 May 2024 17:05:10 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Uliczki nie urosły, zostały zamknięte dla ruchu. Kiedyś fiaciki
    > i skuterki wciskały się wszędzie.

    No proszę, jak można sobie poradzic :-)

    > O tych latach siedemdziesiątych przecież mówimy. Włoska reakcja na

    No ale jak widać Włosi małolitrażowe samochody mieli znacznie
    wcześniej.
    Natomiast ... chodzi mi po głowie jakies zdanie/wypowiedź,
    ja to z licencją na F126 trafilismy w zapotrzebowanie na oszczędne
    samochody na całym swiecie, i mamy znakomite perspektywy eksportowe
    ... szkoda tylko, ze to był wyrób samochodopodobny :-)

    > podwyżki i brak benzyny była taka, że zaczęli tam jeździc na gazie.
    > Instalacja LPG w wydaniu południowym wyglądała tak, że na dachu
    > pięcsetki leżała 11-kilogramowa butla od kchenki, przytroczona do
    > bagażnika starym paskiem od spodni. Gaz leciał sobie gumową rura
    > przeprowadzoną przez lekko uchyloną tylną klapę. Jak wyglądało samo
    > zasilanie silnika gazem, tego nie widziałem. Nie tylko Polacy mają
    > fajne pomysły.

    Nie wiem jak sobie radzili, fakt, ze przodujące firmy w osprzęcie LPG
    to włoskie i holenderskie.

    No ale przecież tak po garażowemu to się tego nie zrobi.
    Chyba że ... zwykły reduktor cisnienia do kuchenki daje naprawde
    minimalne cisnienie, a moze nawet da sie go wyregulować na ujemne,
    i silnik wyssie sobie ile potrzebuje ...

    A sam LPG skąd? Przecież to produkt uboczny z destylacji ropy.
    Nie ma ropy, to nie ma i LPG.
    No chyba, ze we włoskim klimacie jest/był nadmiar LPG na rynku ... i w
    dodatku nie miał dużego podatku.

    J.