eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Sat, 1 Jun 2024 00:04:13 +0200

    > Ale jest wyższe niż w 1990 roku? To kiedy wzrastać przestało? W roku 2000?
    > Dwadzieścia lat temu? Dziesięć?

    Nie przestało, ale skoro sukcesywnie wzrastając udało mu się wzrosnąć
    50x to chyba powinno się zdarzyć, że to zauważyłbym.

    > Nawet GUS nie podaje co miesiąc, tylko rzadziej. Przytaczane wcześniej
    > dane podają wzrost z rozdzielczością roczną. Myślę, że to dość typowe,
    > że "konkretnemu pracownikowi" też co tyle wzrasta. A że każdemu w innym
    > dniu, to "ogółowi" wzrasta codziennie.

    No i też nie o to chodzi kiedy podają, ale że po fakcie wiemy, że
    sukcesywnie rosło. Kojarzę jedną firmę w której faktycznie było
    rewaloryzowane okresowo ale inne to nie, stało aż pracownik nie upomniał
    się.

    > W zasadzie nie ma powodu.

    > Dlaczego niefortunny? Dość typowy. Bo typowe jest, że również standard
    > domów i mieszkań się podnosi. Dom mógł być przed laty, lub wręcz przed
    > wiekami zbudowany w ogóle bez tych rurek z wodą. Potem pojawiły się
    > krany, zlewy, umywalki. Ale tylko z zimną wodą. Teraz ktoś chciałby
    > mieć też ciepłą. Robi to tak, jak w konkretnym przypadku najmądrzej.

    Rozpytałem, nie było tak, prosty bojler w łazience.