    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Date: Tue, 21 Jul 2015 14:22:10 +0200
    <55a64d88$0$8377$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo5ivo$quk$1@node1.news.atman.pl>
    <55a6692a$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo5qks$3f5$1@node1.news.atman.pl>
    <55a68478$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo6jkr$u0m$1@node1.news.atman.pl>
    <55a747ba$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo8equ$6sb$1@node2.news.atman.pl> <moiekj$ih5$1@news.icm.edu.pl>
    <55adf19e$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    <mol23f$tqd$1@news.icm.edu.pl> <mol9ki$151$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>

    W dniu 2015-07-21 o 13:19, Adam Sz. pisze:

    > Najciekawsze, ze wymaga zeby przyjac jakies dziwne, sztuczne i nieprawdziwe
    > zalozenie odnosnie ogrzewania mieszkania. Ja podalem ogrzewanie mojej mamy,
    > Kżyho (chyba?) ogrzewanie swojego mieszkania. Ale to przeciez manipulacja
    > - trzeba WYMYSLIC jakies dane i wtedy wynik wyjdzie poprawny :-))
    > pozdr.

    Ja po prostu napisałem według tego co mi z rachunków wychodzi. Jakby
    spojrzeć jednorazowo na rachunki w zimie, to tak - mam wyższe z uwagi na
    ogrzewanie w zimie. Ale w przypadku porównania z mieszkaniem, trzeba to
    rozliczać w stosunku rocznym, bo na ogrzewanie płacę przez cały rok w
    czynszu i podobnych składkach. I wtedy to już wcale nie wychodzi tak
    różowo, jak chodzi o mieszkanie. Przynajmniej u mnie w Poznaniu, tak to
    wyglądało. Generalnie podsumowując różne kwestie - dom mnie wiele drożej
    nie kosztuje w utrzymaniu. Wody schodzi identycznie, prądu trochę więcej
    - wiadomo. Ale za to mam teraz dwutaryfowy i w sumie bardzo mi się to
    kalkuluje. Patrząc na metraż i że to jednak dom (czyli sporo różnych
    dodatkowych odbiorników, a nie tylko żarówka przy biurku), to naprawdę
    wychodzi to nieproporcjonalnie taniej niż w mieszkaniu.
    Gaz - w mieszkaniu gotowaliśmy na gazie, wychodziło zwykle jakieś 60 zł
    o ile dobrze pamiętam. Tutaj gotujemy prądem, a gaz grzeje CWU i
    ewentualnie CO. Za ten miesiąc dostałem 80 zł rachunku (praktycznie samo
    CWU zapewne, bo było ciepło, więc nie sądzę, żeby cokolwiek poszło na
    CO). Tego kosztu na pierwszy rzut oka nie było w mieszkaniu, ale jak się
    przyjrzeć - był, tylko inaczej rozliczany, w postaci dużo droższej niż
    zwykła zimna wody.
    Jak już pisałem wcześniej - można sobie dużo dywagować i teoretyzować, a
    w praktyce wiem ile schodziło na wszystkie opłaty na kawalerce, wiem ile
    schodzi teraz i tak, jest trochę drożej. Ale to jest w ogóle
    nieporównywalne z dostępną dużo większą przestrzenią, komfortem itd. W
    przeliczeniu na metr kwadratowy wychodzi taniej.
    Dodam, że w cenie mojego domu (kupowałem używany, a nie budowałem się,
    oczywiście z działka, na której mam jeszcze 32 metrowy domek
    gospodarczy, murowany, ocieplony), miałbym problem, żeby kupić w
    Poznaniu równie duże mieszkanie (pomijając, że takich 165 metrowych, to
    raczej, jak na lekarstwo pewnie).
    O tym, że mam swój własny podjazd, ogród i podobne, nawet nie będę
    wspominał, bo tego w bloku mi nikt nie da przy żadnym mieszkaniu.
    Aha i nie mieszkam 30 km pod miastem tylko normalnie w jego granicach i
    w zasięgu normalnej komunikacji miejskiej (zarówno dziennej, jak i nocnej).

    Pzdr
    --
    /__/_* /