    From: "Ghost" <g...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <55a91d81$0$2189$65785112@news.neostrada.pl> <mobkin$1o1$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <mod6k1$jak$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <c...@g...com>
    <mol4gs$rnt$2@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mollgb$dft$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mom06c$ock$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Date: Tue, 21 Jul 2015 21:59:30 +0200

    dyskusyjnych:mom06c$ock$...@n...news.atman.pl...

    >Nie chcialo mi sie wnikac w te przykladowe szczegoly, ale nie uwazasz, ze
    >to nieco dziwnie brzmi brac kredyt hipoteczny na dom ale na inwestycje? To
    >co bank da mu tak sobie? Nigdy nie bralem kredytu hipotecznego, ale z tego
    >co slyszalem dostaje sie go w transzach po zakonczeniu etapow. Niby na co
    >mialoby byc ta hipoteka?

    Hipoteka na dom. Kolo stawia dom (do zamieszkania) i jednocześnie,
    niezależnie inwestuje, ale woli kasę zatrzymać w firmie - inwestując owe
    mityczne 3mln rocznie - a chatę postawić z kredytu, bo zapewne te 3 banki
    więcej wypracują niż ten kredyt zje. Adaś oczywiście pisze pod górkę (jako,
    że do szkoły też tak miał), ze niby 3mln były do opodatkowania - co się
    kłuci z 3mln do zainwestowania - jak idzie w koszty to nie w podatek. Po
    czym popierduje, ze skoro my nie wykręcamy 3mln rocznie (tak sobie założył)
    to nie jesteśmy w stanie tego zrozumieć (tego, że Adaś nie odróżnia
    inwestycji od przychodu do opodatkowania). Ergie robi loda Adasiowi.

    Tak zrozumiałem tą sytuację.