  • Data: 2015-07-22 23:26:28
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Nareszcie pojawiło się jakieś wyliczenie, szkoda że do dupy. U mnie jest jedna
    pozycja i nazywa się czynsz. U ciebie są dziesiątki jeśli nie setki pozycji, z
    których wymieniłeś cztery niekoniecznie pokrywające się z moim czynszem. U Ciebie
    nazywa się to całkowity koszt jaki ponosisz w związku z posiadaniem i utrzymaniem na
    poziomie zapewniającym najmniejszy spadek wartośći. Mnie nie interesują dziury w
    dachu, pęknięte rury, sprzątanie śniegu, mycie okien na klatkach schodowych itp. Mam
    to wszystko policzone hurtem. Ty za każdą analogiczną pracę płacisz lub wykonujesz
    sam czyli ponosisz straty bo jak Twoja stawka godzinowa wynosi np 150 zł a wykonujesz
    pracę za którą płaci się 10 zł/h to jesteś 140 zyli w plecy. W moim czynszu najmniej
    jest zysku właściciela. Reszta to koszt remontów, napraw, sprzątania itp. Czyli
    dokładnie tego samego za co i Ty płacisz. Różnica jest tylko taka że Ciebie to
    obciąża w całości a ja płacę za niewielką przypadającą na mnie część. Jeśli ja w
    wynamowanym mieszkaniu płacę 5 złotych gołego czynszu za metr kwadratowy to u Ciebie
    jeśli by policzyć wszystkie wydatki wyjdzie to kilka razy więcej. To nie idzie tylko
    o wydatki jakie w tej chwili ponosisz ale i te które poniesiesz w przyszłości. Jak
    byś nie wierzył to masz prosty rachunek. Dom w którym mieszkam ma z 250m2 dachu. Trzy
    kondygnacje to 750m2. Moja częśc to trochę więcej niż 10% kosztów napraw dachu. Ty
    masz chyba ponad 200 m2 i przy smołowaniu zapłacisz z własnej kieszeni za 200m2
    dachu. I tak ze wszystkim. Pęknie rura to koszt rozkłada się na wielu najemców a nie
    jednego wlaściciela. Znam właściciela na tyle dobrze że rozmawiamy o wielu rzeczach.
    mówi ze czystego zysku z mieszkania ma 10-15%. W zasadzie cały czynsz to koszt
    utrzymania. To na czym zarabia? Ma 10 dużych nieruchomości i w nich kilka tysięcy
    powierzchni użytkowej. Ceny to od 20 złotych do 30 Euro za metr.