eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węgla › Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    Date: Sat, 17 Dec 2011 18:41:14 +0100

    Dnia 16-12-2011 o 22:34:04 piechur <z...@g...pl> napisał(a):

    > Każdy dom to specyficzna instalacja o zróżnicowanym zapotrzebowaniu na
    > energię więc ciężko tutaj powiedzieć czy jak u mnie wyszłoby przy gazie.
    Zgadza się, ale o ile nie popełniono rażących błędów w ociepleniu i dom
    jest
    zbudowany/ocieplony wg obowiązujących norm to
    zapotrzebowanie na energię będzie zbliżone w przeliczeniu na m3 +-30%

    > Ja nie mam możliwości podłączenia gazu więc dlatego z zainteresowaniem
    > czytam posty o pompach ciepła. Gdy przeliczyłem ilość energii potrzebnej
    > na ogrzewanie (3 tony węgla * 25MJ/Kg * sprawność pieca 70%) to na prąd
    > w II taryfie musiałbym wydać jakieś 5 tyś. Jeżeli pompa zmniejszyłaby mi
    > te koszty do 3 tyś i do tego instalacja kosztowała jakieś 10-15 tyś to
    Nie ma szans, sam się nad tym zastanawiałem, mam podobne warunki jak Adam
    czyli też potrzebuję pompy około 12kw i sama pompa z osprzętem to masz
    15kzł
    a gdzie wykopy? niestety nie mam koparki i zrycie całej działki to lekko
    licząc 5kzł teraz dolicz do tego rury, ułożenie.
    A wiercenie jest jeszcze droższe i to sporo, jak liczyłem
    dla siebie to 20kzł musiałbym na to wydać.
    Także pompe sobie odpuściłem.

    > za kilka lat sobie ją zamontuję. Trochę off topic wyszedł. Pozdrawiam i
    > miłego weekendu.
    Także :)

    --
    Pozdr