  • Data: 2009-10-05 23:54:53
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:had0an$ft6$1@node1.news.atman.pl...

    > ?????
    > A w czym?

    Ale Ty tak na powaznie czy zartujesz??

    > Przekazujesz energię (w dżulach), ilość przekazanej energii w jednostce
    > czasu to wat.

    Wat to jednostka mocy a moc okresla nie ilosc przekazywanej energii tylko
    predkosc przekazywanej energii. Moc to jest wielkosc ktora okresla szybkosc
    wykonywanej pracy, nie ilosc. Wydajnosc to np. litry na minute, litr jak
    wiadomo nie jest jednostka pracy czy energii no i gdzie tu wat? Wspomniany
    metr rurki o mocy jakiejs tam okreska nam ile juli moze przekazac w ciagu
    jednej sekundy a nie ile juli razem do pomieszczenia by zapewnic ich stala
    ilosc (traca metafora). Im wiecej jest rury tym wiecej juli mozesz
    dostarczyc w tym samym czasie. Roznica temperatur nic do mocy nie ma, bo
    ilosc energii w czasie jest taka sama. Zmniejsza sie tylko jej przekazywanie
    ale tu zaczyna sie sprawnosc a nie moc.

    > Jeszcze raz.
    >
    > Zakładamy, że nie przegrzewamy podłogi (ma 35C). Podłoga nie zmienia
    > kształtu. W związku z tym ta konkretna podłoga jest w stanie pracować z
    > taką mocą, że jest w stanie utrzymać w tych warunkach 18C. ustala się stan
    > równowagi (podwyższenie temperatury do 19C spowodowałoby spadek mocy
    > podłogówki - zmniejsza się różnica temperatur). To 18C może wynikać z
    > tego, że budynek dzisiaj odbiera więcej ciepła bo jest mokro (spójrz na
    > ciepło właściwe wody oraz ciepło parowania).

    Ale ja tu ciagle nie widze mocy...
    Jak moc moze spadac przy mniejszej roznicy temperatur?? Zmniejsza sie
    zdolnosc przekazywania energii nie moc. Moc jest caly czas ta sama ilosc
    juli na sekunde. Mozliwosc przekazania juli to nie moc. To tak jak bys
    samochod o mocy ilus tam KM podniosl do gory a silnik nadal by pracowal z
    pelna moca. Czy jego moc zmniejszyla sie?? Nie, to kola nie moga przekazac
    mocy. Moze lepszym przykladem bylo by postawienie samochodu na kuli krecacej
    sie z ta sama predkoscia w przeciwna strone...
    Wracajac do problemu, zamiast podnosic temp. zasilania mozna dolozyc kolejne
    metry rurki o tej samej mocy by zwiekszyc ilosc przekazywanej energii w tym
    samym czasie nie zwiekszajac temperatury. Tak jak bys dolewal wody wieksza
    iloscia wiader tej samej pojemnosci. Albo zwiekszajac ilosc juli podnoszac
    temperature, czyli wiadra zamieniamy na szambiarke z odcietym deklem, no ale
    tu konczy sie temat podlogowki a zaczynaja grzejniki.

    > Przecież właśnie to napisałem. Nic nie wiemy o izolacji, wentylacji
    > układzie pomieszczeń, itd żeby cokolwiek doradzić.

    No wlasnie, nic nie wiemy o izolacji a Ty chcesz liczyc wentylacje.

    > Nie byłoby strat na wentylacji zostałyby straty na ścianach. Te straty się
    > sumuje (spokojnie można przyjąć, że te dwa czynniki są liniowe).
    >
    > Napisałeś, że wentylacja to pikuś. Ja twierdzę, że wentylacja grawitacyjna
    > w dobrze izolowanych domach (dzisiejszych) stanowi poważny czynnik
    > zapotrzebowania na energię - i nie jest to pikuś (czyli np. <10%)

    Zakladajac dobrze docieplony dom a to jest na wyrost w tym konkretnym
    przykladzie. Rownie dobrze kolega Rentier moze nie miec styropianu pod
    posadzka a my bedziemy liczyc wentylacje. Nie neguje tego, tylko mamy zbyt
    malo danych, a z postu nizej wynika ze dom ma byc dopiero docieplony. Jednak
    przy dzisiejszych temperaturach ten parametr z grubsza tez mozemy pominac,
    jak i wentylacje. Czyli chodzi o to, ze przy kilkunastu stopniach na
    zewnatrz osiagniecie np. 25C wewnatrz nie powinno stanowic problemu bo co
    bedzie jak przyjdzie -20. Brak tylko tego wymiennika pelnowymiarowego w
    postaci betonu. Nadal uwazam, ze powinien to skonsultowac z kims madrzejszym
    na miejscu.

    Pozdro.. TK