  • Data: 2014-12-10 16:14:04
    Temat: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 grudnia 2014 15:32:40 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > No właśnie i tu się zastanawiałem ostatnio, jak komuś w tabelce
    > porównawczej różnych "paliw" wyszło, że drewnem to tak tanio jest. Bo ja
    > tego nie widzę, bo ono schodzi w oczach, jak się rzeczywiście porządnie
    > chce napalić, żeby ciepło było... :/
    Pale drewnem naście a chyba i dziesiąt lat.
    Z kosztem to jest tak że zależy co i jak liczysz.
    Np. jeśli ktoś kupuje drewno od handlarzy to płaci na dzisiaj pewnie i ponad 200zł za
    nazwijmy to m3. Z tym że z handlarzami to jest tak ze ich m3 to tak około normalnego
    m3;)
    Ja od dawna kupuje drewno bezpośrednio z nadleśnictwa i tam nie zdażyło się żeby
    oszukali na objętości. A cena suma summarum wychodzi minimum połowę niższa jak u
    okolicznych handlarzy. W ubiegłym roku jeśli mnie pamięć nie myli za drewno z
    nadleśnictwa zapłaciłem coś ok 2200zł z transportem. Parę dni piłowania i rąbania
    było, sam to robiłem, paliwo do piły, olej nie pamiętam ile ale przyjmijmy po
    zaokrągleniu w górę 300zł więc razem 2500zł. W tym roku zaczełem tym palić i starczy
    tego spokojnie na dwa sezony u mnie a dom mam nie najmniejszy. Druga sprawa że
    kominkowcy często kupują nie wiem dlaczego brzozę. Nawet w nadleśnictwach wychodzi
    ona chyba drożej jak dąb czy buk a szajs jakich mało. Wg mnie nadaje się tylko
    dekoracyjnych kominków otwartych bo nie strzela iskrami. Na tym zalety brzozy się
    kończą
    Inna sprawa to grzanie domu kominkiem- ktoś tam pisał wyżej ze spala 18-20metrów na
    sezon w kominku. To jakieś nieporozumienie wg mnie, kominek jest dobry dla nastroju,
    dekoracji itp. a do spalania 20 metrów/ogrzewania domu to już lepiej wstawić
    śmieciucha do kotłowni. Kotłownia w salonie to nic przyjemnego.
    Oczywiście palenie drewnem bezobsługowe nie jest co jest podstawowa wadą ale palenie
    drewnem w śmieciuchu jest dużo mniej bezobsługowe jak "rekreacyjne" spalanie 20m3 w
    kominku w salonie. Ale to temt na inną dyskusję.