eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła › Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
  • Data: 2011-11-28 12:08:24
    Temat: Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lis, 09:35, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Baterie termostatyczne nie zamykają zupełnie dopływu zimnej wody. Tu jest
    > własnie ten problem. W chwili gdy ciepła woda jest za zimna to nawet przy
    > najmniejszym otwarciu zaworu mieszającego dla zimnej wody i tak to nie
    > wystarcza i z kranu leci za zimna. Moje baterie tak działają, działa tak
    > wiele innych baterii z którymi miałem okazję mieć do czynienia. W instrukcji
    > obsługi wyraźnie jest napisane że dla poprawnego działania zalecany zakres
    > temperatur ciepłej wody  50-80stC.

    Pokaz mi taka instrukcje - w PDF. Albo podaj model tej baterii. Albo
    pokaz PDFa z danymi technicznymi jakiejkolwiek innej baterii w ktorej
    pisze ze temperatura minimalna na dolocie cieplej to 50stC.

    Wlazlem na grohe.pl i znalazlem pierwszy jaki mi sie w oczy rzucil
    system EUPHORIA z bateria termostatyczna, instrukcja PDF:

    http://www.grohe.pl/lib/1/tpi/1475830.pdf

    "Dane techniczne:
    [...]
    Temperatura wody gorącej na podłączeniu
    dolotowym min. 2 °C wyższa od temperatury
    wody mieszanej
    "

    Jest tylko temperatura maksymalna, ani slowem o minimalnej. Czyli
    podajac 46stC na wyjsciu mamy max 44stC.
    Przy czym "czerwony guzik" we wszystkich bateriach ogranicza
    temperature do 38stC - to jest funkcja "antyoparzeniowa".
    Byla tu juz raz dokladnie taka sama dyskusja i nikt inny sie nie
    spotkal z takim dziwnym ograniczeniem ze na wejsciu musi byc min.
    50stC. Bo niby dlaczego akurat tyle ma byc ? :)
    pozdr.

    --
    Adam