eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła › Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
  • Data: 2011-11-28 14:25:28
    Temat: Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lis, 15:07, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Taaa. Kupiłeś baterię która jest w stanie mieszać wodę aż do 46stC. Niby
    > jakim cudem uzyskasz 42stC doprowadzając do niej 40stC?
    > a 46stC? Jak chcesz wyczarować taką temperaturę? OT choćby nogi wymoczyć czy
    > posiedzieć chwilę.

    Pisalem juz wyzej - w baniaku mam nie 40stC tylko 46stC. Tym niemniej
    nawet przy czwartek kapieli gdzie woda moze miec juz te 40stC - woda
    nadal jest goraca. Daleka od "zimnego prysznica" o ktorym piszesz.
    Wchodzac pod prysznic i ustawiajac na maks nie da sie odrazu skierowac
    strumienia wody np. na glowe - woda jest za goraca, trzeba powoli sie
    przyzwyczajac :)

    > Zresztą zauważysz też wczesniej czy później czym objawia się też za niska
    > temperatura. O ile będziesz potrzebował nie więcej 38stC to będzie w miarę
    > OK ale to też do chwili gdy gdzieś ktoś nie otworzy kranu. Wtedy nastapi
    > spadek ciśnienia w obwodzie ciepłej wody i z twojej baterii poleci przez
    > dłuższą chwilę niż byś sobie życzył naprawdę zimna woda.

    Dwa lata utrzymuje taka temperature w baniaku i nie zauwazylem
    problemow o ktorych piszesz. Wiec uznaje ze to najwyrazniej mojej
    baterii termostatycznej nie dotyczy :) BTW. Instalacje ZWU/CWU mam na
    rozdzielaczach - tutaj nie ma takich spadkow cisnien jak w przypadku
    tradycyjnej instalacji trojnikowej w przypadku korzystania z dwoch i
    wiecej kranow w tym samym czasie.
    pozdr.

    --
    Adam