    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Feb 2016 12:53:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dolne źródło - rozkminki
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 lutego 2016 20:31:47 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Uf. ;) Co rano się budzę i zastanawiam się na cholerę mi 180m2. ;)

    To już twórczość żony mej, ja się teraz zmóżdżam jak to ogrzać,
    ogacić prądem i przewentylować. Ale w sumie dla rodziny 2+3
    taki metraż to chyba nie jest extrawagancja? No chyba że się mylę :>

    > Jaki ten styro?

    Na razie nie wiem, jeszcze nie kupiony. Czy taki super hiper
    się opłaci? Póki co usiłuję zwalczyć ciągoty, żeby go
    kołkami dziurawić... Orka na ugorze, panie.

    > To wiele wyjaśnia. ;) Znaczy już stoją te kominy?

    Będą, na razie są w kawałkach. Kominek, no bo musi być.
    Ja w tym raczej palił nie będę, muszę to jakoś pomyśleć
    żeby mostków mało z niego było. Drugi komin w kotłowni,
    no bo jak ta cała "pompa" nie wypali, to będzie piec.
    Nie zwalczę, dałem sobie siana. Wykorzystam go na wywiew
    z wentylacji, ocieplę jakoś, może coś z tego będzie...

    > Ja dla odmiany nie mam kominów. Małżowina co prawda już spać nie może jak
    > słyszy że ognia nie będzie do grzania domu (bo pompa ciepła to kosmiczny
    > niedziałający wynalazek)

    Masz tylko żonę. Ja mam dream-team żona+teściu, oboje
    budowlańcy :>

    > Kominek "klasyczny" to kosmicznie wysokie koszty
    > inwestycyjne, dla mnie nieakceptowalne (szczególnie że leniwy czyścioszek
    > jestem i w nowym domu nie mam zamiaru kiwać palcem w celu ogrzewania).

    Ja również. Ale kominek musi być, no bo jak to tak dom bez kominka...

    > szacunki są poprawne. ;) Przy czym ja będę napełniał wymiennik wódką
    > (zdrada!), więc może wyjść taniej. ;)

    A z jakich względów wódką? Glikol jest be?

    > ba, jakaś ściankę izolacyjną jej postawić. ;) Zresztą pytaj Borysa :P ;)
    > jest akurat na czasie hihi -- aczkolwiek ZTCP ma mniejsze projektowe
    > straty.

    On to jakiś hewalex chce chyba wieszać OIDP? No i chatynkę ma mikrą,
    to i łatwo oblecieć :>

    > Szczerze, gdybym nie miał planów związanych z klimą i grzaniem basenu,
    > pewnie też bym instalował PC PW.

    Aha, doszukałem się że mimo iż założyłem obecność rekuperatora
    i jego sprawność, to zostawiłem domyślny przepływ powietrza
    i założyło mi 550 m3/h, zmniejszyłem tylko wykorzystanie nieco
    w miesiącach zimowych. Może skoryguję to bardziej jakoś to się
    bilans poprawi? No i 30m2 ściany między kotłownią/wiatrołapem a garażem,
    może tam założyć z 10cm styropianu? Co prawda współczynnik
    redukcyjny dałe 0,6 z uwagi na zamknięty garaż, ale może coś poprawi.

    Na razie wychodzi mi 6,56kW na przenikanie i wentylację, 0,76 na CWU.

    L.