    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom na raty lub więksa działka
    Date: Mon, 15 Aug 2011 13:39:04 +0200

    Dnia Mon, 15 Aug 2011 09:09:18 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Ja sobie myślę tak...
    > Wszystko zależy czego oczekujesz...
    > Rozpoczynanie budowy 'jeszcze raz' jest kłopotliwe tak ze względów
    > prawnych - uciążliwości administracyjne i dziesiątki papierów noszonych
    > w zębach do różnego autoramentu urzędników 'fte i wefte', jak i
    > finansowych - rozwalenie raz zagospodarowanej przestrzeni.

    Niestety, spora upierdliwość. Urzędnicy chyba nie byliby w stanie
    zablokować takiej rozbudowy z jakiegoś konkretnego powodu?

    > Wybrałbym tę drugą opcję, a dom wybudowałbym poniekąd do tzw minimum
    > pozwalającego na pełny odbiór i zamieszkanie. Prace wykończeniowe -
    > które zresztą pochłaniają bardzo znaczący procent środków na inwestycję,
    > można zawsze sobie zrobić ciut później.

    Kolega CyberM rzucił ciekawym pomysłem odbioru częściowego. Zastanawiam
    się na ile możliwe byłoby połączenie waszych opinii - tj. odbiór częściowy,
    ale tylko części budynku (dla utrudnienia: parterowego).

    Szybki research w sieci pokazał, że ludzie robią to raczej w przypadku
    budynków piętrowych, zamieszkując na parterze i wykańczając piętro. Jako
    bonus - obowiązkowa kontrola PINB.

    Zajrzałem do Prawa Budowlanego, ale ta ustawa jest porypana. Może ktoś się
    orientuje do jakiego stopnia musi być wykończona nieodebrana część, by nie
    wzbudzała zastrzeżeń? Wylewki, tynki, instalacje, podłogi, drzwi?

    > Jak wydasz na wykończenie 2000 zł/m2, to tak, czy owak, duża szansa
    > jest, że za 5-8 lat wydasz kolejne 500 zł/m2, bo trzeba sobie jednak coś
    > zmienić :-))).

    Ano prawda :)

    --
    Borys Pogoreło