    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Dom za 20 000 zł
    Date: Thu, 23 Sep 2010 09:44:30 +0200

    news:op.vjg40q2a1cvm6g@linux-rj.dom...

    >Nie kurnik za 250 i przez 10 lat przymierać głodem.

    Myśle ze właśnie dzięki takim opiniom jak Twoja ludzie "przeinwestowują
    Skoro piszesz że za 250tys to stan surowy zamkniety to ja pytam gdzie ta
    kasa utopiona. Na swoim przykładzie jak i przykładach kilku znajomych wiem
    ze spokojnie za 300tys można wybudować przyzwoity dom, wykończyc go i
    wyposazyć.
    Oczywiście rezygnujemy wtedy z kosztownych w zakupie i w eksploatacji
    dodatków typu rekuperator, went mechaniczna,olewamy tzw "inteligencje domu"
    itp. Budować trzeba z głowa zachowując zdrowy rozsądek. Nie budowac np domu
    na fundamentach jakie daje sie pod drapacze chmur itp". Nie topić kasy w tzw
    rozwiazania systemowe bo w wiekszości jest to wyciąganie niepotrzebne kasy
    od inwestora. to samo z wykonawcami- można znalezc takiego który SSO zrobi
    za 30-40tys a można znależć takiego który za to samo wezmie 120tys a jak
    zamówisz u niego "usługe z materiałem" to wtedy fakt 250tys zapłacisz.

    Wydac 0,5mln zł na budowe domu to tez nie problem, ale spokojnie można dużo
    taniej i na pewno nie będzie to kurnik. Piszemy oczywiscie o domach
    150-200mkw czyli takich jakie budowane sa w wiekszości.
    To samo z wyposażeniem, można kupic zmywarke za 3000zł a można tez kupic
    zmywarke o bardzo podobnej funkcjonalnosci za kwote ok 1000zł.

    Krzysiek