  • Data: 2016-10-10 18:00:20
    Temat: Re: Domek letniskowy. Ocieplanie podłogi?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef napisał:

    > I kiedy korzysta się w niej z ciepłoty Matki Ziemi?

    W zimie przede wszystkiem. Jest w niej dodatnia temperatura, nawet
    w czasie mrozów. W lecie za to chłód daje, można choćby kwaśne mleko
    trzymać.

    > A używasz jakiejś karimaty tudzież materaca w namiocie czy kładziesz
    > się w śpiworze bezpośrednio na podłodze (powiedzmy, że latem)

    No więc ja mam taką idee (może z gruntu niesłuszną), że w domu
    dobrze jest kłaść się do łóżka bez puchowego śpiwora i puchowej
    kurtki. To, że w ogóle chcę mieć tam łóźko, a nie zalegać na
    karimacie, też proszę traktować jako moja fanaberyę. Jak będę
    chciał nocować w namiocie, to sobie rozbiję namiot. I karimatę
    nawet do niego przytargam.

    > Nie żebym miał jakąś całkiem odmienną koncepcję wytłumaczenia tej
    > być może chwilowej niechęci do braku izolacji, ale jednak moje
    > doświadczenia są sprzeczne z tym co proponujesz.

    O, znów musze powiedzieć: to mi się podoba! Czekam więc na opis
    tych doświadczeń, jak ta izolacja od gruntu pomaga w nieogrzewanym
    domu, w których okresach roku jest lepiej niż bez izolacji.

    --
    Jarek